‘שלף אותו מתוך הרכב כאילו הוא מחבל, אשתו וילדיו צרחו מפחד”

חרדי שנעצר על ידי שוטר רכוב על אופנוע בשכונת רמות, לאחר שעל פי החשד נהג ברכב כשילדיו אינם חגורים, הוכה לעיני משפחתו, רוסס בגז פלפל - ונעצר • עו"ד בן גביר: "דמו של הציבור החרדי לא הפקר, לא ניתן לשוטרים אלימים להתעלל בחרדים" • המשטרה: גידף ותקף את השוטר • השופטת הטיחה ביקורת קשה במשטרה - ושחררה את החרדי ללא כל ערבות • "לא ברורה עילת המעצר ולא מצאתי שקיימת הצדקה למעצר בית"
חיים טוויל
י"ג אלול התשע"ח / 24.08.2018 11:19

שוטר תנועה שרכב על אופנוע תועד אתמול כשהוא עוצר באלימות נהג חרדי בשכונת רמות בירושלים, לאחר שעל פי החשד נהג ברכב כשילדיו אינם חגורים וללא כיסאות כנדרש.

לפי התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, הנהג הוצא מרכבו על ידי השוטר שנראה בסרטון חונק אותו ואף מרסס על פניו גז פלפל.

לפי עדי ראיה, “החרדי לא הרים ידיים בשום שלב, רק התנגד שלא ייתן לא אגרופים לפנים. הוא שלף אותו מהרכב כאילו הוא מחבל, לפני אישתו ושני ילדיו הקטנים שהיו ברכב וצרחו מפחד”.

הם הדגישו: “בשום שלב הוא לא הרים יד על השוטר. השוטר תקף אותו במכות ובאגרופים ואף הזמין עוד כוחות. לפחות עוד 7 ניידות הגיעו כאילו זה פיגוע”.

הצעיר החרדי נעצר – ועו”ד איתמר בן גביר הוזעק הבוקר (שישי) לטפל בעניינו.

בדיון בבית המשפט השלום בירושלים, הטיחה השופטת ג’ויה שפירא ביקורת קשה במשטרה – ושחררה את החרדי, ללא כל ערבות.

המשטרה טענה בדיון כי הצעיר הפריע לשוטר במילוי תפקידו וביקשה להטיל עליו מעצר בית לחמישה ימים והפקדה כספית.

אלא שעורך דינו איתמר בן גביר הציג לבית המשפט סרטון וידאו בו מתועד האירוע וטען כי דווקא את השוטר צריך לעצרו במעצר בית. בן גביר טען כי לא היתה שום עילה למעצרו, וכי מדובר בבקשת סרק.

השופטת קבעה: “התקשתי להבין מדוע מלכתחילה הצעיר הובא לבית המשפט”.

באשר לתנאי ההגבלה שביקשה המשטרה אמרה השופטת: “צפיתי בסרטון ואכן החשוד נראה מתנגד לעיכוב, אך לא נראה נוקט באלימות כלפי השוטר ודאי לא אלימות המצדיקה שימוש בגז מדמיע. לא ברורה לי עילת המעצר ולא מצאתי שקיימת הצדקה למעצר בית”.

עו”ד איתמר בן גביר אמר לאחר הדיון: “עולם הפוך ראינו. במדינה מתוקנת מי שהיה צריך להיות מובא היום לבימ”ש הוא השוטר שהתעלל בצעיר החרדי לעיני רעייתו וילדיו הקטנים, שעד עכשיו ממררים בבכי. המדובר בצעיר שאיבד את אביו ואחיו בפיגוע טרור, והשוטר התנהל בצורה חסרת לב ורגש ובניגוד לחוק ותוך שכרון כוח.

“השלב הבא הוא תביעה אזרחית. יידע כל שוטר שמתעלל באזרח שיש דין ויש דיין והוא עתיד למצוא עצמו על ספסל הנאשמים והנתבעים”.

קודם הדיון אמר בן גביר: “מדובר במקרה קלאסי שבו השוטר התוקף – שיש לנו פרטים גם על עברו – נהג בטקטיקה הבזויה והפסולה של ההגנה הכי טובה היא ההתקפה. הצעיר הותקף ללא כל סיבה מול רעייתו וילדיו שנכנסו להלם, השוטר השתמש בגז שלא כחוק בניגוד לנהלים המשטרתיים, והתמונות שהופצו ברשת החברתית  מדברות בעד עצמן ומתעדות התנהלות אלימה מאוד של שוטר עבריין שמשתמש בסמכותו שלא כחוק”.

לדברי עורך דין בן גביר, הדיון הבוקר לא יהיה הדיון האחרון בתיק, וכי בכוונת מרשו שלא לוותר לשוטר שהתעלל בו, פגע בו, ואף הכניס את ילדיו לטראומה.

“ההתנהלות של השוטר היא התנהלות בריונית וקשה שלא לנחש שאם האירוע לא היה מצולם, גרסת השוטר שהותקף הייתה מתקבלת באופן אוטומטי. הסרטונים מדברים בעד עצמם ואני מקווה שבית המשפט יתרשם מהם. אך במקביל, אמליץ למרשי שנשוב לפקוד את בית המשפט אך הפעם כתובע – דמו של הציבור החרדי לא הפקר, ולא ניתן לשוטרים אלימים להתעלל בצעירים חרדים, גם אם נטען שהם סירבו לקבל דוח תנועה”.

ממשטרת ישראל נמסר לפני הדיון:

“לצערנו, הסרטון הנו חלקי ומציג את האירוע באופן שחוטא לאמת ולנסיבות המקרה כפי שאירעו.

מדובר באדם שנהג ברכבו הפרטי תוך שהוא מסכן ממשית את חיי משפחתו בכך שילדיו הפעוטים (בן שנה ובן שלוש) ישבו במושב האחורי כשהם ללא חגורת בטיחות וללא כסאות הגבהה.

השוטר ביקש מהנהג לעצור בצד הדרך על מנת למנוע המשך נסיעתו וסיכון בני משפחתו, אך הנהג בחר שלא לציית להוראותיו של השוטר והמשיך בנסיעתו. כעבור זמן מה עצר הנהג והחל לגדף ולתקוף את השוטר, כל זאת תוך שהוא מסרב להזדהות.

לבסוף, השוטר הודיע לו שהוא מעוכב, אך החשוד המשיך בסירובו לשתף פעולה תוך שהוא מנסה להימלט מהמקום.

השוטר נאלץ להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את החשוד ולהביאו לחקירה.

משטרת ישראל תמשיך לפעול למען ביטחונו ושלומו של הציבור בכל מקום ובכל עת, לבטח במקום בו נשקפת סכנה לחיי אדם ונדרשת בה אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מ"י
    26/08/2018 08:55
    c.c.
  1. חברים יקרים,
    מה שלא יהיה זה לא נראה טוב ולא מצדיק עוד מול המשפחה שלו…