שלושה אחים שהופרדו בלידתם גילו שהיו עכברי מעבדה בניסוי חברתי

שלשה אחים שנולדו כשלישיה הופרדו בלידתם ונפגשו רק בגיל 19 • אלא שאז התברר: הם היו חלק מניסוי חברתי שערך פסיכולוג כדי לבחון את סוגיית 'תורשה מול סביבה'
קובי פינדרוס
י"ג אלול התשע"ח / 23.08.2018 23:17

המציאות עולה לפעמים על כל דימיון: שלשה אחים נולדו לאם אחת, אך התוודעו אחד לשני לראשונה בגיל 19.

אלא שבשנים האחרונות הם הבינו שהיו קרבן לניסוי.

הדיווח שפורסם בישראל ב’חדשות 10′ מביא את סיפורם של בובי, אדי ודויד – שנולדו כשלישיה בלונג איילנד שבארה”ב ב-1961, באותו בית החולים, זה אחר זה.

השלושה הופרדו בלידתם ואומצו על ידי שלוש משפחות שונות.

מיד עם האיחוד שלהם בשנות ה-80 הם הפכו לכוכבי תקשורת – הם התראיינו יחד והדמיון ביניהם היה מדהים. הם ניצלו את רגע התהילה ופתחו יחד מסעדה בניו יורק בשם “השלישיה”.

אבל כל הסיפור הכמעט דמיוני הזה, הוא רק הקדמה לתפנית האפלה בעלילה, שהתגלתה בשנים האחרונות: מסתבר שהשלושה שימשו עכברי ניסוי במחקר פסיכולוגי חברתי מטריד. הפסיכולוג הנודע ד”ר נויבאואר, החליט לחקור את הסוגייה שאותה כינה “תורשה מול סביבה”.

הוא רתם לטובת הניסוי סוכנות אימוץ, שהסכימה לסייע לו – ולהפריד בין השלושה. כל אחד נשלח לגדול במשפחה אחרת, ושלושתם נשארו תחת עיניהם הבוחנות של נויבאואר ועוזריו.

אגב, אותה סוכנות הפרידה באופן דומה ולמטרה זהה בין עוד שלישיות ותאומים.

המחקר עבד כך: בוחן הגיע פעם בשבוע למשפחות המאמצות, כדי לראות את הילד ולתעד אותו. למשפחות, שכלל לא ידעו שהבן שלהן הוא צלע משלישיה, נאמר כי כך נהוג במשפחות מאמצות.

הסיפור הזה של בובי שפרן, אדי גלנד ודויד קלמן, שגדלו שלושתם במשפחות ממעמד הביניים, עומד במרכזו של סרט תיעודי חדש.

על פי הדיווח, לפחות שלושה בני אדם, שעליהם נעשה הניסוי השנוי במחלוקת הזה, התאבדו לאורך השנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות