שרי רוט בקול ברמה: כץ רוצה להיות ראש ממשלה, וזה עובר דרך החרדים

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, שוחחה בתכנית 'אחת בצהרים' עם רונן כץ ברדיו 'קול ברמה' על המסרים הסותרים של השר ישראל כץ וראש הממשלה
חרדים 10
י"ב אלול התשע"ח / 23.08.2018 14:17

רונן כץ: תעשי לנו קצת סדר, כי אנחנו שומעים מסרים סותרים מצד לשכת ראש הממשלה, עד ששמענו אותו בקולו שלו אומר הבוקר, בדרכו לליטא, ‘לא יתכן שיסגרו את נתיבי אילון במהלך ימות החול, זה ישבש את החיים’. מה קורה פה? מי מתדרך נגד מי ומי מחבל? זה נראה שיש שני צירים בלשכה…

שרי רוט: קודם כל, בכובע שלי כאשה חרדית אגיד לך שכבוד השבת הוא מעל לכל. אבל בוא נדבר רגע דרך הכובע שלי כפרשנית פוליטית. כולנו מבינים שהחרדים בשנה האחרונה הגזימו. שמענו גם אמירות מפי גורמים בסביבת ראש הממשלה שאמרו שהחרדים עלו לנתניהו ‘עד כאן’, ושהם יפסידו מזה בסוף. היו אפילו דיבורים שבסיבוב הבא, בקדנציה הבאה, נתניהו לא הולך לחבק אותם.

וכולנו מבינים את המשמעות של זה – יאיר לפיד וחוק גיוס ותקציבי הישיבות וכל הנלווה לזה. לכן, בכביש אתה לא יכול להיות רק צודק, אתה חייב להיות גם חכם. לא נכון יהיה שהחרדים, ובוא נעשה קצת סדר, זה לא חברי הכנסת שהחלו בבלגאן הזה. הם די העלימו עין והבינו את הטקטיקה שעליה דיברתי איתך קודם. כואב לכולנו כבוד השבת, אבל לפעמים עצם זה שאתה מעלה אותה לעין הפרהסיה אתה יוצר את הבעיה.

רונן כץ: כן, אבל סליחה, עם כל הכבוד אם הסיפור הזה לא היה צף ולא היו מעלים את זה לא בתקשורת ולא הפוליטיקאים, אז יכול להיות שבשבת הקרובה היינו עדים לחילול שבת המוני, וכך גם במהלך השבתות הקרובות. אז הנה…

שרי רוט: יכול להיות שלא היית יודע שהיה חילול שבת. אם לא היו כותרות על זה.

רונן כץ: נו, מה? חובת המחאה לא מוטלת עלינו?

שרי: חובת המחאה היא בחילול שבת, כמו שאני ביררתי פעם, שהופך להיות פרהסיה. ברגע שזה בסתר ולא בגלוי ולא יודעים על זה, המשמעות של זה אחרת. עכשיו תשמע, גם אני חלק מהתקשורת שמפמפמת את הדברים האלו, כי בסוף כבוד השבת זועק מליבנו. וכולנו הולכים על הכותרות הללו של ‘עוד פעם מחללים שבת’. יכול להיות שזה לא מספיק חכם, אבל אתה יודע, אין איזה הסכם שכל כלי התקשורת מסכימים לנצור את לשונם בכל הנוגע לחילולי השבת. אתה גם לא יכול כיהודי חרדי שזה לא יזעק מתוכך.

רונן כץ: אם ניכנס רגע לתוך הלשכה של נתניהו, איך את מסבירה את המסרים הסותרים כץ-נתניהו?

שרי רוט: יש את הקול של ישראל כץ, שהוא רוצה להיות פה יום אחד ראש ממשלה, יש לו שאיפות עתידיות, הוא רוצה להיות בסדר עם החרדים ומבין שהדרך לקואליציה עוברת דרכם, ויש את נתניהו שצריך לנהל פה מדינה, והוא אומר: רבותי, עם כל הכבוד לכם, אתם לא יכולים כל בוקר להתעורר לי עם קריאת השכמה אחרת. יש לכם חוק מרכולים ויש לכם גיוס ויש לכם ישיבות ויש לכם מריבות של ליצמן עם גפני, אני לא יכול להיות הגננת שלכם, עליתם לי ‘עד לפה’, אז עם כל הכבוד לשר כץ שמנסה לעשות מהפכות במדינה, בשביל מקפצה להפוך ליורש העצר שלי, זה לא מקובל עלי. טוב, הוא לא אמר את זה בדיוק במילים הללו, אבל כולנו מבינים את המשמעות.

רונן כץ: הסמנטיקה. כן.

שרי רוט: כי תקשיב, לא לנתניהו ולא לישראל כץ כבוד השבת זועק מגרונם. יכול להיות שכבוד השבת חשוב להם, אבל הם מדברים כפוליטיקאים. טקטית. הם צריכים את החרדים או לא צריכים את החרדים. עכשיו, נתניהו באיזה שהוא מקום ‘שבע’ מהחרדים. אל תשכח שכל הבלגאנים שהחרדים עושים, ובכובע החרדי שלי אומר לך, בצדק, אבל בכובע שלי כפרשנית אומר לך, ‘לא חכם’. כל הדברים האלו עולים לנתניהו בסוף כמנדטים, כי יאיר לפיד הוא שמרוויח בסוף מכל זה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות