בגלל סרטון: הרב שי פירון תובע את ‘חותם’ לדין תורה • ומי יהיה הדיין?

ארגון 'חותם' פרסם סירטון והציג אישים וארגונים בציונות הדתית שמקבלים לכאורה כספים מהקרן החדשה • הרב שי פירון נפגע והחליט לזמן את הארגון לדין תורה • ומי יהיה הדיין? נשיא הארגון, הרב יעקב אריאל
אבי כץ
י"ב אלול התשע"ח / 23.08.2018 10:18

סרטון של פורום ‘חותם’ הציג השבוע אישים וארגונים בציונות הדתית שמקבלים לכאורה כספים מהקרן החדשה.

לפי דיווח של יאיר שרקי ב’בשבע’, מי שהופתע למצוא את עצמו על הכוונת של חותם, מלבד “נאמני תורה ועבודה” וארגוני נשים שונים – היה שר החינוך לשעבר מטעם ‘יש עתיד’, הרב שי פירון, שלפני יותר מ-10 שנים קיבל פרס מהקרן החדשה על פועלו לשילוב בעלי מוגבלויות. עמותת “הכל חינוך”, בה היה שותף בכיר ואף קיבל ממנה משכורת – זכתה לתרומות מהקרן.

לדברי פירון, אף אחד לא בא לבקש את תגובתו קודם לכן או לברר איתו את הפרטים, הנוגעים ברובם לתרומות מלפני כעשור, לעמותה שפעילותה הופסקה לפני ארבע שנים.

בשל כך, הוא החליט לפנות למנכ”ל ארגון חותם הרב עמיטל בראלי בבקשה לערוך דין תורה. “הסרטון והחוברת רצופים שקרים ואי דיוקים. אין בפרסומים אלה אמת ויש בהם פגיעה, הלבנת פנים והוצאת שם רע”, כתב פירון, וגם הציע שאת הפיצוי הנדרש בסך מיליון ש”ח יפנו למלגות לבני ובנות הציונות הדתית החפצים בלימוד תורה.

שרקי מדווח כי לרב פירון היה גם רעיון מעניין למי שישפוט בין הצדדים: לא אחר מהנשיא של ‘חותם’ הרב יעקב אריאל, שאותו הוא הגדיר “מורי ורבי”.

שרקי שוחח עם רב אריאל כדי לברר האם אישר, מתוקף היותו נשיא הפורום, את הקמפיין החריף. בשיחה התברר שהרב לא צפה בסרטון קודם הפצתו, אלא רק לאחר שהופץ לכלל הציבור.

הוא פרט באריכות את עמדתו בדבר הבעייתיות שבקבלת כספים מהקרן החדשה, אבל גם ציין שחלק ממי שלקחו את הכספים למטרות טובות לכאורה, כנראה לא הבינו שהם כלי משחק בידי תורמים מתוחכמים יותר.

שרקי מציין כי לייתר הדברים שאמר בנוגע לקמפיין וסגנונו ביקש הרב שלא לתת פומבי, אלא להסתפק בכך שהקמפיין האישי שפורסם הוא “לא בידיעתו ועל דעתו”.

השאר כבר יתברר בדין תורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שי פירון, לא 'הרב'
    23/08/2018 13:45
    שלום
  1. מעולם לא הוסמך ברבנות