היום שאחרי אבו מאזן: בכירי הפתח אוגרים נשק • מי המועמד המוביל?

בכירי הפתח נערכים ליום שאחרי אבו מאזן ומגבשים בסיסי כוח לקראת המאבק על התפקיד • בין השאר הם החלו לצבור נשק ולאחרונה גייסו פעילי תנזים חמושים שיעמדו לצידם • גל ברגר מ'כאן' על ראשי המחנות
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ח / 23.08.2018 08:14

אווירת סוף עידן אבו מאזן:  בכירי תנועת הפתח נערכים לקראת מאבקי הירושה על תפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית, שייפתחו בתום תקופת אבו מאזן בתפקיד.

לפי דיווח של גל ברגר ב’כאן’, המועמדים לתפקיד החלו לצבור נשק לקראת המאבק, ולאחרונה החלו לגייס פעילי תנזים חמושים שיעמדו לצידם – תמורת כסף, טובות הנאה ובריתות שונות שיחזקו את מעמדם ברשות.

זאת, בזמן שעדיין לא ברור האם המחליף יהיה אדם אחד או מועצת הנהגה שתתפוס את המושכות, ולו לתקופת ביניים עד לקיום בחירות.

ברגר מציין כי לפי הערכות שונות, ג’יבריל רג’וב הוא המועמד המוביל להחליף את אבו מאזן, אך ישנם שמות בולטים נוספים שעוסקים בגיוס חמושים וכסף, לקראת המאבק על התפקיד.

בין היתר מוזכרים תוופיק טיראווי, שהיה ראש המודיעין הפלסטיני בגדה, מאג’ד פרג’, ראש המודיעין הפלסטיני המכהן ובעל בריתו – מחמוד אל-עאלול, סגן ראש הפת”ח.

הבכירים כורתים בריתות גם בתוך הנהגת הארגון, כך שכיום רג’וב ניצב בראש מחנה אחד, ומנגד עומדים פרג’ ואל-עאלול.

ברגר מציין כי שמותיהם של מוחמד דחלאן ומרוואן ברגותי מוזכרים אף הם במסגרת ההכנות לקרבות הירושה. בסיסי הכוח המתגבשים לא נועדו כדי להשתלט צבאית על הרשות הפלסטינית, אלא לחזק את מעמדם של הבכירים בכל משא ומתן שייפתח על התפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה שיחליטו היהודים
    23/08/2018 13:25
    מחמד
  1. היהודים קובעים את עתידם אנחנו הערבים אויבים מושבעים לנצח , גם בנינו אנחנו אויבים ורק דיקטטור יכול לשלוט עלינו,