למעלה מ-1000 יח”ד אושרו ביו”ש, אבל דגן לא מרוצה: “תפסיקו לפחד”

מתוך למעלה מ-1000 יחידות דיור מאושרות לבנייה ביו"ש - 436 במועצה אזורית שומרון • דגן: "לא נוכל להסתפק באישור מאות יח"ד כשהביקוש עומד על אלפים כל שנה. על הממשלה להעלות הילוך, להפסיק לחשוש ממה יגידו מעבר לים"
נתן פרל
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 13:34

למעלה מ-1000 יחידות דיור חדשות אושרו היום (רביעי) במועצת התכנון העליונה לבנייה ביו”ש.

אחוז ניכר מתוכן: 436 – במועצה אזורית שומרון.

עם זאת, ראש מועצת שומרון יוסי דגן לא ממהר לחגוג: “אנחנו שמחים על כל בית נוסף בשומרון, אולם צריך לומר את האמת – מאות יחידות דיור לא מספיקות לאזור שהמהווה 12% ממדינת ישראל, ובו ביקושים של אלפים, אם לא מעבר לכך בכל שנה”.

הוא הוסיף: “חצי מליון בני אדם ביו”ש לא יכולים להסתפק באישור אלף יחידות דיור. זה דבר שברור לכל בר דעת. אנחנו מצפים מהממשלה להעלות הילוך, להפסיק לחשוש ממה יגידו מעבר לים, ולקדם את האיזור היפהפה הזה, היושב בלב המדינה ויש לו חשיבות אסטרטגית והיסטורית שברורה לכולם”.

בין יחידות הדיור שאושרו בשומרון: 108 יח”ד לבנייה מיידית בנופים, מספר יחידות שצפוי להגדיל את הישוב הממוקם בשמורת הטבע נחל קנה בלמעלה מ-50% – בנייה חדשה בישוב המבוקש לראשונה מזה 30 שנה.

כמו כן אושרו לבנייה מיידית 166 יחידות דיור בישוב צופים – תוכנית שהחלה תכנון ב-1998 (!) והיום סוף סוף עוברת למעשה.

128 יחידות דיור אושרו לבנייה מיידית בישוב ברקן – יחידות המהוות עתודת קרקע אחרונה של הישוב המבוקש היושב על כביש 5.

96 יח”ד אושרו להפקדה בקריית נטפים.

אפי שרון, יו”ר וועדת הישובים במטה בנימין ומתמודד על רשות המועצה, בעקבות ההחלטה: “עצוב מאוד שבבנימין צריך להירצח בחור צעיר כדי שיאשרו לבנות בישוב שלו 400 יחידות דיור, זאת בזמן שכל צמרת ראשי יו’ש משבחים ומהללים את שרי הממשלה. מצוקת הדיור בבנימין היא דבר בוער שממשלת ישראל מתעלמת ממנו דבר הגורם לנטישה של זוגות צעירים בגלל המחסור בדיור ובעקבותיו המחירים הגבוהים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות