כחלון אישר יבוא עגבניות מטורקיה I סיידה: מסמיק מכעס יותר מעגבניה

החקלאים זועמים על ההחלטה לאפשר יבוא של עשרות טונות עגבניות מטורקיה לקראת החגים - למרות שלא צפוי מחסור • דני סיידה: עגבניות של ארס ושנאה מארצו של הצורר ארדואן"
נתן פרל
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 12:04

בכירי ענף החקלאות זועמים על ההחלטה האוטומטית של השר משה כחלון שתאפשר ייבוא עגבניות מטורקיה לישראל בתקופת החגים – למרות שכלל לא צפוי מחסור בישראל.

גורמים בענף כינו את מהלך פתיחת מכסות ייבוא העגבניות ללא מכס, שפועל אוטומטית לקראת החגים, כ”מתנה לנשיא טורקיה ארדואן לרגל חגי ישראל”.

החקלאים פנו באחרונה לשר האוצר וביקשו לבטל את הנוהל, שנקבע לפני שנים אחדות כשאכן הורגש מחסור בעגבניות – אך השר לא נענה לדרישה.

מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, דרש היום (שלישי) מהמדינה לעצור באופן מיידי את יבוא העגבניות מטורקיה, שלטענתו עלול לגרום לקריסה של חקלאים רבים.

“זה שבועות רבים שמחירי העגבניות ברשתות ובשווקים סבירים בהחלט, כ-4-5 שקל לק”ג, והחקלאים מספקים את כל הביקוש של הצרכנים, כך שאין מחסור בעגבניות ואין באמת צורך בעידוד הייבוא. ובכל זאת מתבצע עתה ייבוא ‘פרוע’ מתורכיה בכמויות גדולות, ייבוא שעלול למוטט מאות מגדלי ירקות”.

לדבריו, “רוב שדות העגבניות נמצאים בנגב המערבי ובמושבי עוטף עזה. החקלאים הכינו ושמרו על השדות ‘תחת אש’ תרתי משמע חודשים רבים, תוך התמודדות עם תנאים לא קלים ואיום מתמיד. עתה, מתבצע ייבוא זול ללא מכס שממוטט את השוק. אין מדינה בעולם שמסובבת כך את הגב לחקלאים – זו מדיניות שחייבת להיפסק מיד”.

ח”כ דני סיידה מש”ס הגיב להחלטה לאפשר לסוחרים להזרים, בעיקר מטורקיה, עשרות טונות של עגבניות.

“מוסיפים חטא על פשע. עגבניות של ארס ושנאה מארצו של הצורר ארדואן. שדוחף תומך מעודד וממן את הטרור מעזה ומלבנון נגדנו.

“אני מסמיק מכעס יותר מהעגבניות הטורקיות לנוכח האיוולת הנוספת של משרד החקלאות ביבוא זה שהורס את פרנסתם של המגדלים הן בעוטף עזה והן בכל הארץ.  להסיר את החרפה הזאת מהמדפים מיד”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיפש מי שאוכל עגבניות מטורקיה. הם משקים אותם במי ביוב, משתינים..........
    22/08/2018 12:19
    יוחנן
  1. עליהם ויורדים עליה

  2. לקנות רק עגבניות שגדלו בארץ
    22/08/2018 21:06
    עמית
  3. פשוט לעשות חרם צרכנים, ולא לקנות שום עגבניות שלא גדלו בארץ, שהירקנים יפרסמו שלט גדול עגבניות שגדלו בארץ! ורק אנחנו יכולים למנוע את החלם הזה של כחלון. פשוט מאוד לקנות רק עגבניות שגדלו בארץ, אבל כולם צריכים להיות ביחד ולעשות את זה.