בולטון: שני הצדדים יצטרכו להסכים על מחיר ההכרה האמריקנית בי-ם

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ קיים מסיבת עיתונאים בירושלים לאחר שסיים מסע ופגישות עם מנהיגים באזור • "הנשיא עדיין רואה את ההכרה בירושלים כדבר הכי טבעי שיכול להיות"
נתן פרל
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 11:51

היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ון בולטון, ערך הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים בירושלים בה התייחס לסוגיות שעלו במהלך ביקורו בישראל – ואמר כי ישראל והפלסטינים יצטרכו להסכים במשא ומתן ביניהם מה המחיר שצריך להיות בעבור כל דבר.

בולטון התייחס לדברי נשיא ארה”ב הלילה לפיהם, “ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר במשא ומתן עם הפלסטינים כי היא זכתה בדבר גדול מאוד – ההכרה האמריקנית בירושלים כבירתה והעברת השגרירות” – ואמר: “הנשיא עדיין רואה את ההכרה בירושלים בירת ישראל הדבר הטבעי ביותר שיכול להיות. מדובר לא רק בצעד חיובי בעבור ישראל אלא גם בעבור הפלסטינים””.

לדבריו, “כאיש עסקאות הנשיא היה מצפה שבעקבות ההכרה האמריקנית יבואו הפלסטינים ויגידו:  ‘לא קיבלנו את ירושלים, בוא ננסה לקבל משהו אחר’. אבל הקיצוניים לא מאפשרים את זה. הנשיא הוא איש של עסקאות וברור לו שהפלסטינים בסופו של דבר ירצו משהו בתמורה”.

הוא הוסיף: “הנשיא, מבחינתו, הוריד את ירושלים מסדר היום ולכן זאת התוצאה הצפויה. אני חושב שהנקודה האמיתית היא שהנשיא עשה את הדבר הנכון כשהעביר את השגרירות לירושלים והכניס מימד של ריאליות למשא ומתן המדיני”.

על הנוכחות האיראנית בסוריה אמר היועץ: “פוטין הסביר לנו שהאינטרסים האיראנים בסוריה לא תואמים את האינטרסים הרוסים והוא היה שמח לראות את הכוחות האיראנים בחזרה באיראן, אך הוא אינו יכול לעשות זאת בעצמו. זה ללא ספק אחד הנושאים שאני אדבר עליהם בפגישות שלי מחר בז’נבה עם בכירים רוסים”.

הוא ציין כי האמריקנים רואים את פעילות ישראל למניעת התבססות איראנית בסוריה כמעשה של הגנה עצמית. “בכל פעם שאיראן העבירה נשק לתוך סוריה, ישראל תקפה – ומבחינתנו מדובר באקט של הגנה עצמית. גם אנחנו הגבנו פעמיים בסוריה אחרי המתקפה הכימית. אנחנו מודאגים מהאפשרות שאסד ישתמש בנשק כימי שוב ואנחנו מקווים שזה לא יקרה. אם המשטר הסורי יעשה את הטעות הזאת שוב – אנחנו נפעל נגדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות