קלאסיקה של חסד: כך הקונסרבטוריון החרדי ‘רון שולמית’ משמח קשישות

תלמידות הקונסרבטוריון החרדי 'רון שולמית' ביצעו בפני דיירי הדיור המוגן 'רמת תמיר' מופע מוזיקאלי קלאסי ויהודי • בימים אלו נפתח הרישום לקונסרבטוריון החרדי היחיד בישראל, שהתרחב לאחרונה
דב למל
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 00:05

מידי ערב נשמעים קולות של שמחה וצהלה מאולמות השמחה ‘תמיר’ בירושלים.

כל לילה עוד בית או מספר בתים נאמנים מוקמים בישראל, לקול מצהלות התזמורות. התזמורת משמחת את בני הדור הצעיר המפזז ומכרכר בעוז למשמע הצלילים הבוקעים בטונים גבוהים, לעיתים גבוהים מדי, מקרבת במת האולם.

באותו המבנה, מצידו השני, מתגוררים בני הדור השלישי בדיור המוגן ‘רמת תמיר’. הם שומעים את קולות הזמרה וליבם מתרונן בקרבם – שמחת חתן וכלה.

דא עקא, גם הם היו רוצים שמחה משלהם, עם אופי מוזיקאלי ייחודי.

למקום הזה נכנס פרויקט החסד של הקונסרבטוריון החרדי ‘רון שולמית’. פרויקט החסד המתופעל ומאורגן מתחילתו ועד סופו על ידי תלמידות הקונסרבטוריון, בעידוד ההנהלה, ומעניק טעימה של מוזיקה קלאסית עשירה ומקצועית, לאנשים שבשל מגבלות שונות – כמו גיל, מחלה וכדומה – נאלצים לוותר על החוויה של קונצרט קלאסי מקצועי.

תלמידות הקונסרבטוריון החרדי ‘רון שולמית’ מבצעות בפני דיירי הדיור המוגן ‘רמת תמיר’ מופע מוזיקאלי קלאסי ויהודי ברפרטואר עשיר ומגוון.

הדיירים, שמרביתם חובבי מוזיקה קלאסית, נהנים מקונצרט מקצועי שעליו עמלות הבנות במשך מספר שבועות.

למותר לציין כי הקונצרט המושקע, בוצע ללא עלות כלל, במטרה אחת ויחידה של התלמידות – לתת, להעניק ולשמח את הזולת עם הכוחות והיכולות שלהן, עם הכישרונות שהעניק להן הבורא.

במשך שעה ארוכה ישבו הנשים המבוגרות והאזינו ברוב קשב לצלילים שהפיקו הבנות מהכלים. חלקן הצטרפו בזמזום חרישי לצלילים העשירים שבקעו ממגוון הכלים שהביאו בנות הקונסרבטוריון אל המופע.

לאחר המופע המרגש, התקיימה שיחה בין תלמידות הקונסרבטוריון לנשים המבוגרות. שיחה חוצת גלאים ושנים, על מוזיקה קלאסית איכותית ועל הטעם שהיא מעניקה לחיים מאושרים.

בסיום השיחה הודו הנשים לתלמידות ולהנהלת הקונסרבטוריון החרדי ‘רון שולמית’ על היוזמה המבורכת להביא את המיטב של המוזיקה הקלאסית לנשות הדור השלישי המתקשות להשתתף במופעים.

ב’רון שולמית’ רואים בקיום המופע חלק אינטגרלי מהלמידה המשלבת קלאסיקה וחסד. נגינה ביחד עם נתינה.

בימים אלו נפתח הרישום לקונסרבטוריון החרדי היחיד בישראל. הקונסרבטוריון, הממוקם בשכונת הר נוף, התרחב לאחרונה עם פתיחת סניף חדש בעיר בית שמש, לצד שלוחה נוספת בשכונת רמת שלמה, בשיתוף המינהל הקהילתי במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות