בונים גשר באיילון בשבת? החרדים מסתפקים במחאה: “הפרת הסיכום”

אריה ריבקינד
|
י"א אלול התשע"ח / 21.08.2018 22:18
סגן שר הבריאות שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא מבהיר כי העבודות הצפויות בפרויקט ‘גשר יהודית’ מעל נתיבי איילון במשך שישה סופי שבוע – “מהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו”

פרויקט ‘גשר יהודית’ בנתיבי איילון: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא מבהיר כי העבודות הצפויות בשבתות בהקמת הגשר  נוגדות באופן חמור את הסטטוס קוו.

מחר צפויה להתפרסם ביומונים החרדיים ידיעה בו תפורסם מחאת הח”כים החרדים.

ליצמן כתב: “נדהמתי לראות כי משרד התחבורה בראשותך, מתכנן יחד עם עיריית ת”א-יפו ומשרד העבודה והרווחה, ביצוע עבודות בימי שבת קודש, במשך מספר שבתות, במסגרת פרויקט גשר יהודית מעל נתיבי איילון”.

לדבריו, “מדובר בחילול שבת המוני, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו, תוך פגיעה קשה במסורת ישראל וברגשות רוב הציבור הישראלי, חרדי, דתי ומסורתי כאחד, הרואים בשבת קודש את יום המנוחה הלאומי. מעשה זה מחייב הבעת מחאה פומבית באשר לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת שהוא אות שבין הקב”ה לישראל”.

ליצמן מדגיש כי מדובר בהפרת הסיכומים שהתקבלו לאחרונה בין ראש הממשלה והסיעות החרדיות. “מעבר לעובדה שלפי כל הידוע לנו אין מדובר בעבודות שיש בהן פיקוח נפש וכי אפשר לעשותן בימי חול אחרים, מדובר בהפרת הסיכום שהתקבל באחרונה, לפיו לא ייערכו עבודות מעין אלו בשבת.

“כשר בממשלת ישראל, שכפי שאני מכירך ערכי הדת והמסורת חשובים בעיניך, אבקש אם כן, כי תעשה הכל שעבודות אלו לא ייערכו בימי שבת חלילה”.

ח”כ אורי מקלב הגיב: “השבת אינה הפתרון לא לעבודות הקמה ולא לעבודות תחזוקה, כפי שיודעים לבצע סגירות צירים בימי החול לשם מרתונים כגון מירוצי אופנים ואירועים כאלה ואחרים, כך יש לפעול גם בבניית תשתיות הנדסיות מורכבות כעין אלו.

“לכל דבר ניתן למצוא כיום פתרונות בין בלוחות הזמנים ובין בתכנון נכון, השבת אינה הפתרון לכך”.