ביטן: המשטרה לא תחליט מי יהיה ח”כ – אני אתמודד שוב

על ביטחון פנים: "יש שם עכשיו שר מהליכוד ולא צריך להחליף אותו" • על חוק הגיוס: "אם יסיימו את נושא הגיוס מהר מאוד, אז אפשר לפתור אותו, אם נתאמץ. נכון לעכשיו זה לא נראה ככה" • הבחירות: "במרץ. כולן מסתכלות כבר על הבוחר. יהיה קשה לעבור עוד חודש ועוד חודש"
אריה ריבקינד
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 20:18

אחרי הפרסום של הפרשן אמנון אברמוביץ ב’החדשות’ כי ח”כ דוד דוד ביטן הוקלט אומר “נתניהו סגר איתי על מינוי לשר לביטחון פנים במקום ארדן” – תקף הערב (שלישי) יו”ר הקואליציה לשעבר את המשטרה.

בריאיון לתכנית ‘כאן הערב’ בכאן רשת ב’ הסביר ביטן לרן בנימיני ויגאל גואטה כי דבריו של העיתונאי “אינם נכונים” – והוסיף: “ההדלפות הן בעיה וזה שלא בודקים את זה, זה משהו שלא יכול להימשך”.

“שלומי בסדר גמור גם אחרי אתמול. לא שמעתי שום הקלטה. מי שאמר את זה הוא אמנון אברמוביץ’. עם כל הכבוד, לא הייתה שיחה ביני לבין נתניהו על המשרד לביטחון פנים, ובוודאי לא על המפכ”ל. אני לא יודע על איזו הקלטה מדובר, ולא יודע אם יש בכלל הקלטה”.

ביטן המשיך: “צריך לשים את הדברים בפרופורציות. יש שר בליכוד, שקוראים לו השר ארדן, והוא מהליכוד, ואין מה להחליף. יש לי סיכום להיות שר עד סוף הקדנציה. זה ברור וגם אמרתי זאת בפי, בקולי. מכיוון שכל השרים תפוסים, אז בוודאי שלא אקח תפקיד של שר תפוס”.

עם משה יוסף, שהיה חברך הטוב, דיברת על כך?

“אני לא חושב. לי לא השמיעו שום הקלטה. מה שאברמוביץ’ אומר שסיכמתי עם ראש הממשלה, זה לא נכון. לא אמרתי דבר כזה. יש שיטה לערוץ 2 – כל פעם עושה פוש בחמישה לשמונה, כדי שיגיעו אליו. שמתי לב ועקבתי אחרי זה. בוא נעזוב את זה. מדובר על דבר מוגזם ומגזים”.

המשטרה הדליפה על זה?

“אני לא יודע מי הדליף, אני לא יודע אם אברמוביץ’ אומר דברים נכונים. ההדלפות הן בעיה וזה שלא בודקים את זה, זה משהו שלא יכול להימשך. הנושא הזה אין לו שום קשר לתוכן החקירה שלי. המפכ”ל מתמנה לתקופה מסוימת, הוא צריך לעשות את העבודה שלו, לא אמרתי שהוא עושה עבודה טובה. הוא עושה את התפקיד שלו. זה שטויות, אי אפשר להחליף מפכ”ל”.

יש לך מידע על הבחירות הבאות?

“סביר להניח שהבחירות יהיו בסביבות מרץ, יש את חוק הגיוס, יש מאבק בין הבית היהודי לישראל ביתנו על עזה. כולן מסתכלות כבר על הבוחר. לכן יהיה קשה מאוד לתחזק את הקואליציה ולעבור עוד חודש ועוד חודש. אם יסיימו את נושא הגיוס מהר מאוד, אז אפשר לפתור אותו, אם נתאמץ. נכון לעכשיו זה לא נראה ככה”.

על חקירות ראש הממשלה אמר: “ברור שזה לא ישפיע על מועד הבחירות. נתניהו חזק והוא ייבחר, ולכן אין שום בעיה. גם אם יגישו כתב אישום וינצח, הוא ימשיך, וגם אני אתמודד. לפי השיטה שלך, המשטרה תחליט מי יהיה חבר כנסת. המשטרה לא קובעת מי יהיה חבר כנסת, אלא הציבור”.

כחלון הודיע שהוא רוצה את תיק החקלאות. זה במקום האוצר, או בנוסף?

“גם אני שאלתי את עצמי ‘מה הוא רוצה’? אין ספק שהחקלאות צריכה ניעור, אין על כך ויכוח. הוא חושב שאיפה שהוא יהיה הבעיה תיפתר, או שהוא רוצה את קולות החקלאים. לכן, כמו שאמרתי מקודם, כולם עכשיו בפוליטיקת בחירות. כרגע לחלק את התיקים זה בעייתי. בסדר, נראה כמה מנדטים הוא יקבל קודם כל לפני שהוא דורש”.

סניף הליכוד בירושלים נחנך אתמול – אלקין הולך עם רשימה אחרת. מה קרה?

“יש לנו מקומות שראשי ערים רצים ברשימה עצמאית, על מנת לקבל קולות ממגוון של תומכים, ולא רק מהליכוד. קשה להיבחר רק על ש”ס, ליכוד או עבודה. יש לנו מספר מאוד קטן של מקומות. כנ”ל בירושלים. אנחנו דואגים לתמיכה של ראש הממשלה, וזה מחייב אותנו. לגבי מועצת העיר, אנחנו קודם כל דואגים לרשימת מח”ל. לכן אני לא מבין מה קפצה התקשורת”.

לדבריו, “בכל המקומות שיש לנו שתי רשימות, ראש העיר מזוהה עם הליכוד. קח לדוגמה עם אריאל. בעכו, אותו דבר. יש לנו מספר מקומות לא גדול שזה מה שקורה. אין פה מצב שאנחנו כחברי כנסת, נתמוך ברשימת ראש העיר. נתמוך תמיד במחל. לא צריך להתרגש. עשו כלום משום דבר”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות