בהלת ה’עכברת’ והפסדי המיליונים: אז כמה נדבקו במחלה המפחידה?

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות עושה סדר במספרים של החולים במחלה המפחידה • שר החקלאות אריאל קרא לתושבי ישראל לחזור ולטייל בגולן • אומדן הנזקים לענף התיירות כתוצאה מן המחלה - 20 מיליוני שקלים
קובי פינדרוס
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 17:20

בהלת העכברת: אחרי הדיווחים על התפרצותה של מחלת העכברת מבקש היום [שלישי] המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו להציג את הנתונים המדוייקים של הלוקים במחלה.

לדבריו, עד כה נבדקו 381 מקרים של חולים בחשד לעכברת, מתוכם פחות מ-10% אובחנו שהם אכן סובלים ממנה. בנוסף אמר גרוטו, כי כל אתרי השייט, שיש בהם זרימה, בגליל העליון בטוחים לרחצה.

המשנה למנכ”ל שביקר היום בגליל העליון אמר כי אחרי בדיקת משרד הבריאות יש הרבה מאוד מקומות שאפשר להגיע אליהם. “אין שום בעיה לבלות בנחלים ולשחות שבדקנו”, הוסיף. “אפשר לבוא לטייל במקומות רבים נוספים. אני קורא לציבור לבוא לטייל בצפון. גם עכשיו וגם לקראת החגים”.

גם שר החקלאות ביקר היום בצפון וקרא לציבור להמשיך ולבקר בגולן: “יחד אנחנו באים לראות איך מתמודדים וגומרים את הסיפור של העכברת. על כל פנים, סך הכל כרגע משרד הבריאות אסר על כניסה לשישה, שבעה נחלים, צריך להישמע להוראות, אבל בואו לפה, תראו איזה מקום יפה, תסתכלו כמה נעים פה, הטמפרטורות בסדר, רק תביאו אתכם את הקפה כי הפעם לא זכרו”, אמר אריאל בהומור, שגם הצטלם כשהוא משכשך את רגליו במימי הנחל.

בתוך כך דווח כי  בימים האחרונים נרשמה ירידה של 30% בתפוסת אתרי התיירות בגליל, ועל פי הערכות הנזק הכספי שנגרם לענף התיירות בצפון כתוצאה מבהלת ‘העכברת’ עולה על 20 מיליון שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרנים גמורים
    21/08/2018 23:21
    פלמוני
  1. הבן שלי היה מאושפז יחד עם עוד 6 מקרים והם לא נספרים כי לפי הנחיות משרד הבריאות לא נשלחו הבדיקות שלהם למעבדה.
    במו עיני ריאתי עשרות מקרים ודאיים שלא מדווחים- תשאלו את הרופאים בחדר מיון בשערי צדק.