רשות העתיקות לפרוש: סלק מיד קראוונים מהפארק הארכיאולוגי

רשות העתיקות דורשת במכתב ששיגרה השבוע לעיריית אלעד לפנות מיד שלושה קראוונים שהוצבו עבור מוסד חינוכי בשטח אתר עתיקות מוכרז • גם רשות מקרעי ישראל דורשת לפנות קראוונים שהוצבו בשטח של המינהל • מתנגדי פרוש צוהלים: "פעילותנו הביאה לתוצאות חיוביות, ברוך ה'"
אריה ריבקינד
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 15:08

רשות העתיקות ומנהל מקרקעי ישראל נגד ישראל פרוש: ענאן עזב, ארכיאולוג מחוז מרכז ברשות העתיקות, דורש במכתב ששיגר השבוע למועצה המקומית אלעד, אגף ההנדסה ולשכת מהנדס העיר, לפנות מיד שלושה קראוונים שהוצבו בשטח אתר עתיקות מוכרז.

לפני כשבועיים הנחית ראש העיר אלעד שרוליק פרוש קראוונים בפארק הארכיאולוגי, הממוקם ברחוב שמאי עבור מוסדותיו של משה שטיין.

במהלך השבועיים תיעדו תושבים מהעיר את העבודות שהתבצעו באתר ומנעו, לדבריהם, הצבת קראוונים נוספים. “נעשתה פעילות עם התושבים שגרים בסמיכות לפארק וזה הביא לתוצאות חיוביות, ברוך השם”, אומרים הפעילים בשמחה.

במכתב ששיגרה רשות העתיקות נאמר: “במסגרת פיקוח שערכה רשות העתיקות באתר במהלך שבוע שעבר, עולה כי באתר בוצעו  עבודות הכוללות הנחת מבנים יבילים, כל זאת מבלי לקבל את אישור רשות העתיקות ובניגוד להוראות חוק העתיקות”.

במכתב מציין ארכיאולוג  מחוז מרכז כי התנהלו התכתבויות בין רשות העתיקות לבין נציגי העירייה וכי הוסבר והובהר באופן חד משמעי כי העבודות בוצעו ללא תיאום וללא אישור, וכי “אתם נדרשים לפנות את המבנים היבילים מהאתר לאלתר ולהחזיר את המצב באתר לקדמותו”.

אלעד, פינוי

ברשות העתיקות חוזרים ומדגישים: “אשר על כן, ולאור האמור לעיל, רשות העתיקות דורשת מכבודכם כי תפנו את המבנים היבילים ותחזירו את האתר לקדמותו”.

במקביל, הוצא צו פינוי על ידי פקח מטעם מנהל מקרקעי ישראל לקראוונים שהוצבו על ידי העירייה על אדמת מינהל ברחוב בן שטח בעיר החרדית.

זאת לאחר ששלשום הגיע פקח אל המקום ואתמול שב אל האתר, לאחר שבירר במשרד כי השטח עליו הוצבו הקראוונים ללא היתר שייך למנהל – ומסר את הצו.

לעייריה יש שבוע ימים כדי להציג את טענותיה בכתב, בצירוף מסמכים, על התראה זו.

בעיריית אלעד סירבו להגיב.

אלעד 2

אלעד3

אלעד 1

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות