הרופאה איימה שהיא “חוטפת אירוע מוחי” • חוויות של מס הכנסה בדרום

שייע קליין
|
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 13:51
“בגלל הלחץ רשמתי בקופה בטעות 8 במקום 88”, “הלקוח טס לחו”ל ואמר לי לשמור על הכסף עד שיחזור מחו”ל” • חוקרי מס הכנסה והתירוצים של בעלי עסקים בדרום

עובדי יחידת הביקורת של מס הכנסה לא ציפו למצוא דווקא מעטפות של כסף במסעדה באשדוד.

במהלך הביקורת נמצאו שתי מעטפות – באחת היו 3,300 שקלים במזומן ובצ’קים ובשנייה 200 שקלים במזומן. מנהל המסעדה סיפק הסבר מפורט, אך לא מובן: “לגבי המעטפה הראשונה אני צריך לבדוק מה זה מול מנהלת המכירות. לגבי המעטפה השנייה, האשראי לא עבר אז לא הוצאתי קבלה, כי לא יכולתי לסגור את האירוע והלקוח טס לחו”ל ואמר לי לשמור על הכסף עד שיחזור מחו”ל”.

ואם לא די בכך, בהמשך הבדיקה נמצאו באותה מסעדה צ’קים בסך 101,000 שקלים שלא נרשמו בספרים, ובקלסר הזמנות נמצאו הזמנות שהתקבלו בסך 14,000 שקלים, שאף הם לא תועדו בספרי העסק.

מנהל המסעדה שוב העביר את האחריות למנהלת המכירות וטען: ” אני צריך לבדוק עם מנהלת המכירות שכרגע לא עונה לטלפון”.

המקרה ארע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים אשקלון, אשדוד, קרית-גת וקרית-מלאכי, אשר כלל 61 ביקורות, מהן עלה כי ב-16% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה אשקלון, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

בתוך כך, התרחשה דרמה בעת ביקורת במרפאת שיניים באשדוד: לקוחה שנצפתה יוצאת מהמרפאה נשאלה על ידי המבקרים מה הסכום ששילמה והשיבה כי שילמה 900 שקלים במזומן.

במקביל, נראתה רופאת השיניים כשהיא מכניסה את הכסף שקיבלה לתוך תיק.

כאשר המבקרים הציגו את עצמם, פרצה בצעקות וסירבה להראות את תוכן התיק למבקרים ואף תקפה אותם בדחיפות חזקות, כדי שיצאו מן המרפאה.

המבקרים קראו לשוטר ולצוות החקירות שהיו סמוך למקום האירוע. בעלת העסק הזמינה אמבולנס בטענה “שהיא לא מרגישה טוב ועומדת לחטוף אירוע מוחי”.

צוות מד”א הגיע למרפאה ולקח את הרופאה למיון. צוות המבקרים הגיש תלונה במשטרה כנגד רופאת השיניים בגין האלימות שהפעילה כלפיהם והתיק הועבר להמשך טיפול.

בביקורת אצל קוסמטיקאית באשקלון לא נמצאו כלל ספרי עסק. מספירת ההכנסות שהיו במכון נתגלו 1,850 שקלים, אשר בגינם אין כל תיעוד. בנוסף, בתצפית שנערכה במכון הקוסמטיקה, נראתה לקוחה שמשלמת בתום טיפול 110 שקלים, אותם הכניסה בעלת העסק היישר לארנקה.

הקוסמטיקאית טענה בפני המבקרים: “פנקס הקבלות ויומן ההזמנות נמצאים אצלי בבית! מתוך 1850 השקלים שמצאתם, קיבלתי 1,000 שקלים מהבן שלי ו-850 שקלים מלקוחות שלא רשמתי כי פנקס הקבלות לא אצלי”.

בדוכן אוכל באשקלון נערכה קניית ביקורת ב-88 שקל, ובנוסף נמצאו 125 שקלים עודפים בקופה. בעל הדוכן היצירתי אמר למבקרים: “בגלל הלחץ רשמתי בקופה בטעות 8 במקום 88 ולגבי העודף שהיה בקופה, התבלבלתי ולא רשמתי”.