כששר החינוך לימד את דרעי ופרוש איך עושים שלום I וידאו בלעדי

דרעי, בנט ופרוש פתחו את שנת הלימודים של המחוז החרדי בת"ת 'דברות משה' בשכונת הר נוף • שר החינוך התייצב בעמדת המורה - והעביר שיעור על שלום בין יריבים • דרעי: "תאר לך שהיינו בסיור במקום אחר, כמה הפגנות על אפליה, 'ילדינו לומדים בכאלו תנאים' - ופה, שום מילה!"
אבי כץ
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 11:16

פתיחת שנת הלימודים  במחוז החרדי: יו״ר ש”ס השר אריה דרעי, שר החינוך נפתלי בנט, סגן השר מאיר פרוש, סגן השר איציק כהן, סגן השר משולם נהרי, ח״כ יעקב מרגי, סגן ראש העיר ירושלים  צביקה כהן, ומנכ״ל רשת ‘בני יוסף’ חיים ביטון, הגיעו הבוקר (שלישי) אל ת״ת ‘דברות משה’ בשכונת הר נוף בירושלים.

בעוד דרעי ופרוש התיישבו לצד התלמידים, שר החינוך תפס את הפיקוד על הכיתה ותיפקד כמורה.

“שאם יאמרו אומות העולם, אם יחליטו עמים אחרים, לסטים אתם, יגידו לעם ישראל אתם גנבים, כלומר הארץ הזו, ארץ ישראל היא לא שלכם, אז אתם תגידו, לא, הוא ברא את הארץ והוא נתן לנו אותה. ולכן צריך ללמוד על בריאת העולם”, הסביר בנט.

“ילדים, יש לכם איזו שהיא שאלה שאתם רוצים לשאול, על משהו?

ילד שאל… בנט: הוא למד את זה בישיבות הממשלה.

בנט שואל: מהאנשים בתורה, מהדמויות בתורה, אברהם יצחק יעקב נח משה אהרן – את מי אתם הכי אוהבים?

אחד הילדים: אני הכי אוהב את אהרן.

בנט: למה אתה אוהב את אהרן?

הילד: כי הוא היה כהן גדול.

בנט: נכון, הוא היה כהן גדול, אבל אספר לכם משהו. אהרן היה אוהב שלום, לך קוראים אהרן, ולך, איך קוראים לך

הילד: דניאל. (בנט שומע אריאל, דרעי מתקן: דניאל).

בנט: ולך איך קוראים?

ילד: מנשה.

בנט: מנשה, אביהו ואריאל, בואו לפה (דניאל, מתקנים אותו), אראה לכם מה אהרן הכהן היה עושה. נניח שאתה אהרן הכהן, בסדר? ונניח שמנשה ודניאל רבתם (הילדים מתקנים אותו, התבלבל בשמות הילדים), נניח שאתם רבתם ביניכם, אתה כועס עליו ואתה כועס עליו. אתה תהיה אהרן, תגיד לו שאביהו ממש אוהב אותו מנשה, והוא ממש מצטער ואוהב אותך. הילד מבצע.

בנט: עכשיו אתם הולכים ברחוב ורואים אחד את השני, מה אתם עושים? אתם מתחבקים! נכון! זה מה שאהרן הכהן היה עושה. היה משכין שלום כי היה אומר אחד לשני ההוא אוהב אותך. אתם יכולים לשבת, הייתם יוצאים מהכלל.

השר דרעי אמר: “אמרתי מקודם בלחישה, כששרתם בהתלהבות גדולה, אמרתי לידידי שר החינוך, לא אגיד את כל מה שאמרתי לו, אבל אמרתי לו, תאר לך שהיינו יחד בסיור כעת במקום אחר, באזור אחר, באוכלוסיה אחרת. כמה הפגנות ראינו בחוץ של שלטים עד מתי האפליה, ילדינו לומדים בכאלו תנאים. הילדים, המנהל, כל הסיור היו אומרים: תראו איזה תנאים קשים.

“פה, שום מילה! הייתי צריך להכריח את המנהל ר’ אריה שיגיד משהו על התוכניות העתידיות. הכל שמחה, הכל רק חיובי, ורואים את זה על הילדים. איזו שמחה אדירה, איזה אנרגיות יוצאות מאיתם, בלימודים, בשירה, בחברה, זה העולם שלהם. כאילו זה היה במרכז פיס הכי יפה בישראל. זה הכוח של התורה. זה הכוח של המחנכים האהובים עלינו שעובדים במסירות נפש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות