מרגלים איראניים עקבו וצילמו סידורי אבטחה של בית חב”ד

שני אזרחי איראן, שנעצרו לפני כשבועיים, הואשמו בארה"ב כי שימשו סוכנים של המשטר האיראני, ועקבו אחרי מוסדות יהודיים וחברים בארגון אופוזיציה איראני • צילמו מתנגדים של המשטר בהפגנות בניו יורק ובוושינגטון והעבירו תמונות ופרטים של המשתתפים לטהראן
נתן פרל
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 10:23

כתב אישום הוגש כנגד שני אזרחים איראנים, תושבי ארה”ב, המואשמים בריגול, כולל ביצוע מעקב אחרי מוסדות יהודיים ואיסוף מידע על ארגון האופוזיציה איראני.

שני המואשמים הם אחמדזה מוחמדי-דוסטדאר, בן 38, המחזיק באזרחות איראנית ואמריקאית, ומאג’יד גורבאני, בן 59, אזרח איראני תושב קליפורניה.

לפי דיווח במעריב, השניים נעצרו לפני כשבועיים.

בכתב האישום שהוגש כנגדם נטען, כי דוסטדאר נסע מאיראן לארה”ב בחודש יולי 2017 על מנת לאסוף מידע מודיעיני על גורמים הנחשבים לאויבי המשטר האיראני, ובהם מוסדות ישראליים ויהודיים, כמו גם אנשים המזוהים עם ארגון מוג’אהדין ח’לק.

מעריב מדווח, כי לפי משרד המשפטים האמריקאי הוא ביצע, בין היתר, מעקב על אחד מבתי החב”ד בשיקגו, וצילם את סידורי האבטחה שלו.

מנגד, גורבאני השתתף בעצרת מחאה נגד הממשלה האיראנית, שערך הארגון מוג’אהדין ח’לק בניו יורק ב-20 לספטמבר 2017, וצילם את המשתתפים.

מאוחר יותר, העביר את התמונות לדוסטדאאר, וקיבל עבורם 2,000 דולר.

התצלומים, עם פרטים על המצולמים בהם, נמצאו במזוודה של גורבאני בנמל תעופה בארה”ב, כאשר חזר לאיראן בדצמבר 2017. גורבאני גם צילם  בעצרת המזוהה עם הארגון למען זכויות אדם באיראן, שנערכה במאי בוושינגטון, ומאוחר יותר שוחח עם דוסטדאר כיצד להעביר את החומר למשטר האיראני.

איראן רואה במוג’אהדין ח’לק ארגון טרור המבקש להפיל את השלטון בטהראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות