מצוד עם מסוק: מרדף אחרי אשה חרדית שחטפה את בתה

חיים טוויל
|
י' אלול התשע"ח / 20.08.2018 21:41
גרושה חרדית שנפגשה עם בתה בת השנתיים, המוחזקת במשמורת של המדינה, במשרדי הרווחה במבשרת אחזה ביד הילדה – ונמלטה מהמקום • לאחר חמש שעות של חיפושים, תוך שהמשטרה מפעילה אמצעים טכנולוגיים שיש ברשותה, אותרו האם והבת במאה שערים

“אירוע חריג”: המשטרה ניהלה הערב (שני) מרדף שנמשך כחמש שעות אחר גרושה חרדית שחטפה את בתה, בת השנתיים, שנמצאת תחת צו במשמורת המדינה – ונמלטה עמה.

בתום המרדף, סמוך לשעה 21:00, כוחות המשטרה איתרו את הילדה והאם בשכונת מאה שערים בירושלים.

תחילתו של האירוע סמוך לשעה 16:00 עם קבלת דיווח מרשויות הרווחה במבשרת, לפיו נערכה במקום פגישה בין האם לבין בתה כבת השנתיים, הנמצאת במשמורת המדינה תחת צו, כשלפתע האם אחזה את הפעוטה בידה, ולאחר מאבק עם עובדת המקום – נמלטה.

מדובר במקרה של הורים גרושים שבתם שוהה בבית אומנה. האם הגיעה לראות את הילדה אחר הצהריים במסגרת הסדרי ראייה, וכאמור לאחר מאבק נטלה את הילדה ונמלטה

האב, שראה את ההתרחשות מרחוק, הזעיק את המשטרה. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים, והאירוע מראשיתו הוגדר במשטרת ישראל כאירוע חריג, תוך  חשש לשלום הפעוטה.

האם, שרצתה למנוע מעקב אחריה, הותירה את הטלפון הנייד שלה ברווחה.

המשטרה נערכה מיד בסריקות נרחבות, תוך סיוע במסוק המשטרתי, ובמקביל הוזעקה יחידת המו”מ ויחידות נוספות, שהביאו להתקדמות מהירה בתחקור מסלול ההמלטות של האם – ממבשרת לירושלים.

במהלך המרדף המשטרה בפעילה במשך שעות את כלל האמצעים הטכנולוגיים מהמתקדמים ביותר שיש ברשותה.

האם הגיעה בינתיים לשכונת מאה שערים, שם מתגורר האב, וביקשה משכניו להשגיח על הילדה.

השוטרים שהצליחו לאתר את האם כשהיא מסתתרת בשכונה החרדית עצרו אותה לחקירה.

“אין ספק שמקצועיותם ונחישותם של כלל השוטרים שלקחו חלק בחקירה, הם אלו שהביאו תוך שעות בודדות לאיתור האם יחד עם הפעוטה וסיומו של האירוע בשלום”, החמיאה לעצמה המשטרה.