אקזיט ענק: ‘פפסיקו’ משלמת על ‘סודהסטרים’ 3.2 מיליארד דולרים

אקזיט ישראלי ענק: תאגיד 'פפסיקו' ירכוש את כל מניות חברת המשקאות המוגזים הישראלית במחיר של 144 דולרים למניה • סודהסטרים הודיעה: הפעילות תישאר בארץ ותורחב, מפעל חדש יוקם בנגב
שייע קליין
ט' אלול התשע"ח / 20.08.2018 09:43

תאגיד המזון והמשקאות האמריקני פפסיקו רוכשת את סודהסטרים הישראלית, שמייצרת מכשירי הגזה, תמורת 3.2 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה, שכבר דווחה לבורסה בניו יורק, תרכוש חברת פפסיקו – המייצרת ומשווקת של פפסי קולה ומגוון משקאות נוספים – את כל המניות של סודהסטרים, במחיר של 144 דולרים למניה במזומן.

הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וכפופה להצבעת בעלי המניות של סודהסטרים, לאישורים רגולטוריים מסוימים ולתנאים מקובלים אחרים.

רמון לגוארטה, המנכ”ל והנשיא החדש של פפסיקו העולמית, הגיע לארץ במיוחד לרגל החתימה ונפגש עם דניאל בירנבאום, מנכ”ל סודהסטרים. השניים חתמו הבוקר על ההסכם.

השלמת העסקה צפויה עד לינואר 2019.

בעבר ניהלה פפסיקו מגעים לרכישת סודהסטרים אולם אלו לא הבשילו. בין החברות שורר בשנים האחרונות שיתוף פעולה מסחרי.

דניאל בירנבאום, מנכ”ל סודהסטרים, מסר בהודעה לעיתונות: “היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב.

“זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3000 העובדים שלנו בארץ ובעולם”.

בירנבאום הוסיף: “רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום”.

במכתב לעובדים כתב המנכ”ל: “לא יכולנו לבקש שותף טוב יותר. פפסיקו היא ענקית מזון גלובאלית – היא חברת המזון והמשקאות הגדולה בארה”ב והשנייה בגודלה בעולם. מחזור המכירות השנתי שלה הוא 60 מיליארד דולר, והיא מעסיקה 263,000 עובדים ב-200 מדינות.

“אני משוכנע שלמרות שבשנים האחרונות עמדנו משני צדי המתרס, פפסיקו מחויבת ליצירת עולם ירוק יותר ובריא יותר וסודהסטרים, היא הדרך שהיא בחרה כדי לעשות זאת. לפנינו מסע מרתק.

“הרכישה הזו היא צעד ענק לקראת הרחבת העסק שלנו אבל היא לא תשנה אותנו. היא מאפשרת לנו להמשיך לעבוד באופן עצמאי ולהעמיק את הפעילות שלנו בישראל. אנו נמשיך את השיווק הדיסרפטיבי הייחודי שלנו ואת המאבק שלנו בבקבוקי הפלסטיק החד פעמיים. ונמשיך להיות קצת משוגעים”.

את חברת פפסיקו ייצגו בעסקה בישראל עורכי הדין יאיר גבע, אבירם חזק וגיא כץ, ממשרד הרצוג פוקס נאמן. בארה״ב יוצגה פפסיקו על ידי משרד גיבסון דן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות