בנות סאטמר חתמו: לא נקנה צמיד, מקבלות את ‘התקנות’

אחרי שעסקני קהילת סאטמר, האחראים על הטמעת 'תקנות החתונה', הציגו בפניהן את התצוגה המוכיחה: אפשר לחתן ב-30 אלף דולר, ואחרי שהאזינו לדרשות - חתמו יותר מ-500 בנות סמינר על הצהרה: מקבלות על עצמינו לשמור על ה'תקנות', לא נדרוש יותר מ-4 מתנות לכלה
יוסף גרינבוים
ט' אלול התשע"ח / 20.08.2018 08:54

לקראת כניסת ‘תקנות החתונה’ של קהילת סאטמר לפועל – חתמו במוצ”ש האחרון יותר מ-500 בנות סמינר על הצהרה ו’קבלה’ לעמוד לצד ההורים בעת שמחתם.

בסאטמר אומרים, כי החתימות של התלמידות החותמות על ההצהרה “ממשיכות להגיע”.

כפי שדווח בחרדים 10, הביאו עסקני הקהילה האחראים על יישום התקנות, את בנות הסמינרים לצפות בתצוגה שהקימו – בה ניתן היה לראות כיצד ניתן לחתן ילד ב-30 אלף דולר בלבד – מהשידוך ועד השבע ברכות האחרון.

בעת שהתלמידות ביקרו בתצוגה הן האזינו לדרשה מאחת המנהלות על “גודל הזכות לעמוד לימין ההורים ולא להקשות עליהם בזמן שמחתן ולקבל על עצמן לשמור על התקנות”.

במוצ”ש האזינו בנות הסמינר – השהות בימים אלה ב’מחנה בית רחל’ בסאוט פולסבורג שבהרי הקטסקיל’ס – לעוד שתי דרשות מפי מחנכות. מיד אחרי הדרשות קיבלו התלמידות פתק, בו הן מקבלות על עצמן לעזור להוריהם, לשמור על כל התקנות – ובעיקר על התקנה שלא לדרוש יותר מארבע מתנות לכלה. החלטה נוספת: לא לקנות צמיד.

עד יום ראשון אחר צהרים חתמו מעל 500 בנות על ההצהרה.

עסקני קהילת סאטמר מקווים כי עד סוף השבוע, כאשר הן עוזבות את מחנה הקיץ, כל בנות הסמינר יחתמו על ההצהרה.

נוסח הקבלה (תרגום חופשי):

מהלב היהודי הרחום שלנו שמענו את המצב הקשה כאשר כיום ב-80 אחוז מהמשפחות ההורים עובדים קשה מאוד, ובהגיע עת משוש, כאשר הם מחתנים את ילדיהם – בזמן שההוצאות מרובים מאוד, הם קורסים תחת העול הקשה.

לכן אנו חשות צורך לשאת בעול וזה באחריותינו וזכות היא לנו לבא לקראתם, לקבל על עצמינו לשמור על ‘תקנות החתונה’, שמיוסדת על הורדת המחיר האדיר שחתונה עולה, ואנחנו רוצות להיות חלק בהקלת המצב בבתים בזמני שמחה.

לכן אנחנו מצהירות בזה שאנחנו מוותרות על לקבל צמיד בעת שמחתנו, ואפילו כשזה לא נוגע אלינו, וההורים שלנו כן יכולים לתת לנו את הצמיד ויש להם את היכולות לחתן אותנו בריווח ובאופן מכובד ביותר – בכל זאת אנחנו מוותרות על כך, כדי להקל על הקרובות שלנו, החברות שלנו והשכנות.

ואנחנו מבקשות מהשי”ת שבזכות זה יעמוד לנו בשעה שנלך מתחת לחופה בשעה טובה ומוצלחת, שנזכה להקים בית נאמן בישראל ולהתברך בדורות ישרים ומבורכים, פרנסה בריווח ושלא נדע מכל צער ועגמת נפ,ש עדי נזכה לשמחה האמיתית בביאת משיח צדקינו ומלכינו בראשינו במהרה בימינו אמן.

כאן מוצ”ש פרשת שופטים תשע”ח מחנה בית רחל סאוט פאלסבורג יצ”ו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות