הפלסטיני שדרס את חווה רויזין ע”ה הוסגר לשב”כ • משפחתה: זה פיגוע

שלושה ימים אחרי שחווה רויזין ע"ה מעמנואל נדרסה למוות, הוסגר הנהג לידי כוחות הביטחון • הוא יתוחקר ורק אז יוחלט האם לחקור את האירוע כתאונת 'פגע וברח' - או כפיגוע • חמאס: אסור להם למסור פלסטיני כלשהו לאויב
חיים טוויל
ט' אלול התשע"ח / 19.08.2018 21:09

נהג המכונית הפלסטיני שהיה מעורב באירוע הדריסה ליד חוות גלעד בליל שישי, הוסגר אחר הצהרים (ראשון)  לידי שירותי הביטחון של ישראל.

בתאונה נהרגה חווה רויזין ע”ה, בת 42 מהעיר החרדית עמנואל שבשומרון.

כשעה לאחר אירוע הדריסה הסגיר את עצמו הנהג לידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים וטען כי ברח מהזירה משום שפחד שמתנחלים או חיילים יפגעו בו, לאחר שיחשבו שהתכוון לפגוע באישה.

כעת הנהג צפוי לעבור תחקיר ראשוני על ידי שירות הביטחון הכללי.

במערכת הביטחון העריכו לאחר תחקור ראשוני של האירוע כי מדובר בתאונה ולא פיגוע, אולם דובר צה”ל הבהיר כי כיווני החקירה האחרים לא נשללו.

למרות ההכרזה של צה”ל כי מדובר כנראה בתאונת פגע וברח, מסתמנת אפשרות כי בכל זאת מדובר בפיגוע לאומני – והעניין מצוי בחקירת גורמי הביטחון.

תחי אל-קרעאווי, חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, מתח ביקורת נוקבת על הרשות  שהסגירה לישראל את הנהג. בראיון לעיתון חמאס ‘אל-ריסאלה’, אמר קרעאווי כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים אינם מסוגלים להגן על ”העם הפלסטיני” ביו”ש.

הוא האשים את הרשות ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים. “זו פעולה לא לאומית, אסור להם למסור פלסטיני כלשהו לאויב”, אמר קרעאווי. “על הרשות הפלסטינית היה להגן על מבצע הפעולה אשר הסגיר עצמו למנגנוני הביטחון”.

קרוביה של רויזן מהיישוב עמנואל בטוחים שמדובר בפיגוע טרור. גם במועצה האזורית שומרון סבורים כי מדובר בפיגוע – לפחות עד שחקירת צה”ל והשב”כ תוכיח אחרת.

עדת ראייה לדריסה סיפרה: “היא חצתה את הכביש, הגיעה לצד השני, ופתאום הגיע רכב ערבי במהירות מטורפת, דרס אותה והמשיך לנסוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות