יצאה ללא פגע: שחקן מטקות זינק להציל צעירה טובעת – וטבע למוות

צעיר בן 28 טבע למוות בזמן שניסה לסייע לצעירה שנקלעה למצוקה במים • היא נפגעה באורח קל בלבד, אך הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, תוך מאמצי החייאה, ושם למרבה הצער קבעו את מותו
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 20:52

גבר בן 28 טבע אחר הצהרים (ראשון) למוות בחוף הים באשדוד לאחר שהציל צעירה מטביעה.

הוא פונה במצב אנוש לבית החולים אסותא ושם נקבע מותו.

הצעירה, בת 23, טופלה במקום על ידי כוחות ההצלה ולא נזקקה לפינוי לבית חולים. גבר נוסף שנמשה מהמים פונה לבית החולים אסותא כשמצבו מוגדר קל.

מבדיקת המשטרה לנסיבות המקרה בו טבע למוות הצעיר, תושב אשדוד, עולה כי בשעת אחר הצהרים שהה הצעיר, יחד עם אדם נוסף, במקום והשניים שיחקו יחדיו מטקות.

בשלב מסוים הבחינו כי צעירה שנכנסה למים, על אף שהחוף אינו מוכרז וללא שירותי הצלה, החלה מסמנת לעברם כי היא במצוקה.

השניים, ללא שהות, זינקו  לים על מנת להצילה.

הצעירה ואחד הגברים שנקראו לעזרתה הצליחו לחלץ עצמם אל החוף ואילו הבחור השני החל נסחף.

אופנוע ים של מצילי החוף הסמוך שהוזעק למקום על ידי יחידת השיטור הימי שהיו בדרכם למקום, יחד עם גולש שנכח בקרבת האירוע, החלו בפעולות לחילוצו והוא הועבר אל החוף, שם החלו בפעולות מצילות חיים. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה המשיכו בביצוע פעולות החייאה, ולאחר מכן הוא פונה אל בית החולים – שם, למרבה הצער, נקבע מותו.

חוף אשדוד

צילום: דוברות המשטרה

“סיפרו לי שהגבר איבד את הכרתו במים בזמן שניסה לסייע לצעירה שטבעה”, אמר חובש מד”א ליאור ביטון שהגיע למקום. “כשהגעתי לחוף הלא מוכרז ראיתי במרחק של כמה עשרות מטרים ממני גבר כבן 30 שוכב סמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה ומציל מהחוף הסמוך ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות.

“יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיעה למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים והוא פונה במצב אנוש, כשאנו ממשיכים בביצוע הטיפול.

“הצעירה שטבעה הוצאה מהמים כשהיא בהכרה מלאה ולאחר בדיקה של הגורמים הרפואיים מצבה הוגדר יציב והיא לא נזקקה לפינוי לבית החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלוואי שיבינו כולם את הסכנה שבחוף לא מוכרז!!!
    19/08/2018 21:38
    שפיות
  1. כואב, כואב כל כך!!!