‘איגוד בני התורה הספרדים’ לטסים לאומן: “עלולים להסתבך עם צה”ל”

איגוד בני התורה הספרדים טוען: תלמידי ישיבות שישהו השנה באומן עלולים להסתבך עם שלטונות צה"ל • טוענים: לפי שעה משרד הביטחון לא הינחה את הגורמים הרלוונטיים על הסדר מיוחד עבור הנוסעים לאומן לראש השנה
יוסף גרינבוים
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 18:43

‘איגוד בני התורה הספרדים’, המטפל בתיקים משפטיים סבוכים מול צה”ל, מזהיר את תלמידי הישיבות החפצים לנסוע לאומן לימי ראש השנה – כי הדבר עלול לסבך את מעמדם החוקי מול שלטונות הצבא.

באיגוד מסבירים: על פי כללי משרד הביטחון, הנגזרים מחוק הגיוס שבשלב זה עדיין תקף מבחינה חוקית, וחל על כל תלמיד ישיבה שמגיש את טפסי ההצהרה בלשכת הגיוס – מותר לתלמידי ישיבות לצאת מהארץ במשך השנה בשני אופנים בלבד: 1. בימי בין הזמנים; 2. במהלך השנה לתקופת זמן של שבוע ימים בלבד.

כל יום נוסף ואפילו שעה אחת מעבר לזמן המותר (לפי כללי משרד הביטחון, יממה נספרת לפי השעה 12 בלילה), מסבכת את תלמיד הישיבה והוא עלול למצוא עצמו ללא מעמד בן ישיבה, על כל ההשלכות הנגזרות מכך.

“השנה”, אומרים באיגוד, “תלמידי ישיבות החפצים לשהות בימי ראש השנה בציון של  רבי נחמן מברסלב באומן, עלולים לחרוג משבע הימים שמותר בהם לצאת מהארץ במשך השנה, וזאת משום שימי ראש השנה אינם נחשבים לימי בין הזמנים על פי משרד הביטחון”.

באיגוד חישבו את מספר הימים בהם ייאלצו הנוסעים לאומן, לשהות בחו”ל לימי ראש השנה: “ימי ראש השנה הבעל”ט נכנסים ביום ראשון בערב. כרטיס טיסה ליום ראשון (ערב ראש השנה) עולה הרבה מאוד כסף, ולכן השנה, רוב מוחלט של הנוסעים מגיע לאומן כבר ביום חמישי ורביעי בשבוע שלפני כן, מה שמוזיל את מחיר הטיסה באופן משמעותי. בנוסף, בנוגע לטיסה חזרה לארץ לאחר ראש השנה – גם היא אינה מיידית, וכך עוברים להם יום או יומיים נוספים של שהות בחו”ל לאחר ראש השנה. כך שבסך הכללי יוצא, שהטסים השנה לאומן, ישהו בחו”ל בין שבעה ימים לעשרה ימים”.

באיגוד מדגישים: “בימים האחרונים התפרסמו ידיעות ושמועות על כך שמשרד הביטחון אישר לתלמידי הישיבות לטוס לאומן לעשרה ימים, וימי השהות הללו בחוץ לארץ לא ייחשבו כשהות בחו”ל במהלך השנה – הרינו להדגיש, כי מבדיקה מקצועית של הגורמים המשפטיים באיגוד בני התורה הספרדים מול הגורמים בלשכות הגיוס ו’מיט”ב’ עולה, כי נכון לעכשיו, משרד הביטחון לא הינחה את הגורמים הרלוונטיים בכל שינוי לגבי שהות תלמידי הישיבות בימי ראש השנה באומן, ולכן הכללים שצויינו לגבי יציאה לחו”ל במשך ימות השנה, חלים על כלל תלמידי הישיבות גם בנוגע לנסיעה לראש השנה על ציונו של הצדיק רבי נחמן מברסלב זצ”ל”.

באיגוד מציינים, כי “גם בבדיקה שנעשתה מול גורמים במוסדות ברסלב עלה כי הם אינם יודעים על הסדר מיוחד שנעשה לטובת תלמידי הישיבות מחסידות ברסלב הטסים לאומן על פי הוראת רבותיהם”.

באיגוד בני התורה שבים ומזהירים לא לסמוך על פרסומים לא מוסמכים ברשת, ובכל מקרה לגופו, חובה תמיד לבדוק מול הגופים הרלוונטיים, כדי לא להגיע חלילה למצב של הסתבכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות