‘קול ברמה’: אלה הסיבות לפסול את יהודה אבידן למועצת הרשות השניה

בין 28 המועמדים לכהן במועצה החדשה של הרשות השניה מופיע יהודה אבידן מש"ס • עורך הדין של 'קול ברמה': אם יאושר מינויו - יוכל לסייע לש"ס להוסיף והתנכל לנו • על עבודתו בקול חי: "ייתכן כי אדם יתפרנס מתחנת רדיו ומיד, בלא תקופת צינון, ייהפך לרגולטור שלה?"
אבי כץ
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 12:27

משרד התקשורת שיגר בשבוע שעבר לעשרות גופים ציבוריים ופרטיים, בהם איגודי העיתונאים והיוצרים בישראל, רשימה של 28 מועמדים לכהן במועצה החדשה של הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו – שנבחרו לאחר סבב היוועצות ראשון שקיים עמם שר התקשורת איוב קרא.

משרד התקשורת מבקש לקבל את המלצות הגופים השונים בנוגע להתאמתם לשמש כחברי המועצה.

מבין 28 המועמדים ימונו בסופו של תהליך 15 איש.

ברשימת המועמדים ששיגר מנכ”ל משרד התקשורת מופיע יהודה אבידן – פעיל ש”ס מאשדוד.

בתגובה שיגרה הנהלת ‘רדיו ‘קול ברמה’ מכתב, באמצעות עו”ד שי רובינשטיין, ליו”ר וחברי הוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה, לשר התקשורת, למנכ”ל וליועץ המשפטי – בדרישה לפסול את מועמדותו.

“בימים האחרונים נודע למרשתי על כך שמר יהודה אבידן הובא לאישור הוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה כחבר מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו”, נאמר במכתב המובא כאן בקיצורים הנדרשים. “הווה ידוע לכבודכם, כי בסעיף 9 לחוק הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו נקבע בין היתר כדלקמן; “א. לא ימונה חבר המועצה – חבר הכנסת או חבר בהנהלה פעילה של מפלגה; מי שהורשע בעבירה שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון; (ב) לא ימונה חבר המועצה מי שלדעת השר עלולים עיסוקיו האחרים ליצור ניגוד ענינים עם תפקידו כחבר המועצה”.

“דא עקא”, כותב עו”ד רובינשטיין, “כי כפי שנראה להלן, מר אבידן אינו עומד בתנאים שצוינו לעיל ובנוסף יהא במינויו, ככל שיאושר חלילה, כדי לפגוע באופן אנוש באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמית הרשות השניה”.

על מעורבותו הפוליטית של אבידן הוא כותב: “מן המפורסמות הוא, כי מר אבידן הינו חבר בכיר בהנהלת מפלגת ש”ס ולכל הפחות פעיל מרכזי בה. בין היתר, שימש מר אבידן עד לעת האחרונה, במשך כעשרים שנה, כנציג ש”ס בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ואף כיהן סגן יו”ר הוועדה מטעם מפלגת ש”ס.

“אך בימים האחרונים פורסמה באמצעי התקשורת קלטת בה ציין יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, כי מר אבידן מסר לו על כך ששני ח”כים ממפלגת ש”ס פנו בחשאי למר אבידן, בניסיון לצרף את מר אבידן למהלך שנועד להדיח את מר דרעי מראשות מפלגת ש”ס.  הפניה למר אבידן על ידי אותם ח”כים, הערוץ הישיר של מר אבידן למר דרעי והסתמכותו של מר דרעי על מר אבידן, מעידים כולם על מעמדו הרם של מר אבידן במפלגת ש”ס.

קול ברמה

“מר אבידן משמש כפעיל מרכזי במפלגת ש”ס מזה עשרות בשנים ולנוכח מעמדו, פעולותיו, ותפקידיו בה, לא ניתן שלא לראות במר אבידן כחבר הנהלה במפלגת ש”ס ולמצער כחבר בכיר ומוביל בה.

“אם נותר עוד ספק, הרי שעצם מועמדותו של מר אבידן לתפקיד חברת מועצת הרשות השניה מדברת בעד עצמה, וברי, כי לא ניסיונו התקשורתי ו/או ניסיונו היצירתי ו/או כישוריו הניהוליים ו/או התמקצעותו במקצועות הטלוויזיה ו/או הרדיו, הם שעומדים ביסוד הכוונה למנותו כחבר מועצת הרשות השנייה. לפיכך נדמה, כי כבר מטעם זה, היותו של מר אבידן חבר הנהלת מפלגה ופעיל מרכזי בה, אין לאשר את מינויו של מר אבידן כחבר מועצת הרשות השניה”.

לדבריו, “ניגוד העניינים בו יימצה מר אבידן אם יאושר מינויו לנוכח התנכלות מפלגת ש”ס” לרדיו ‘קול ברמה, שכן “מאז שלהי שנת 2014, עת החלה מערכת הבחירות לכנסת ה-20, עושה מפלגת ש”ס כל שלאל ידה, על מנת להתנכל למרשתי, להבאיש את שמה, לפגוע בעסקיה, לעודד חרם מפרסמים נגדה ולעודד חרם מאזינים נגדה”.

לפי עורך הדין, “במינויו של מר אבידן לשמש כחבר מועצת הרשות השניה, ככל שחלילה יאושר מינויו, יהא כדי לסייע למפלגת ש”ס להוסיף והתנכל למרשתי, ואף ביתר שאת, באמצעות מי שיהא עושה דברה שם – מר אבידן, ממש כשם שמר אבידן היה ושה דברה של מפלגת ש”ס בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת.

“ומכאן יש לשאול, כלום יעלה על הדעת, כי מר אבידן ישמש כחבר מועצה נטול פניות בבואו להכריע בשאלות הרות גורל למרשתי, כגון הארכת זיכיונה? האם יעשה שימוש בסמכותו המעין שיפוטית באופן בלתי תלוי וענייני, במקרה בו יצטרך להכריע האם להטיל עיצום כספי על מרשתי? האם בבואו לבחון אם תחנת הרדיו האיזורית השלישית המיועדת לשדר לציבור החרדי עומדת בכללי הרשות וראויה להתחיל בשידוריה, יפעל מר אבידן מתוך מניעים טהורים וענייניים?”

עורך הדין מוסיף וטוען: “אם יאושר חלילה מינויו של מר אבידן כחבר המועצה, תהא פעולתו נגועה באינטרסים לא ענייניים שתכליתם התנכלות למרשתי וניסיון לחסלה”.

בהמשך מגולל עורך הדין את עברו הפלילי של מר אבידן – וכותב: “מר אבידן הורשע בעבר לפי הודאתו בעבירה של הפרת אמונים, בגינה הושתו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שנתיים וכן קנס בסך של 5,000 שקל, זאת, לאחר שמר אבידן ניצל לרעה את מעמדו בש”ס ואת קרבתו למוקדי כוח שלטוניים לצורך קידום ענייניהם של מקורביו.

“בשל הרשעתו, קבע בית המשפט הגבוה לצדק, כי מר אבידן אינו ראוי לשמש כחבר וועדת הבחירות המרכזית וממילא שאינו ראוי להיות סגן יו”ר וועדת הבחירות המרכזית והורה על ביטול חברותו בוועדה”.

אריאל דרעי

מנכ”ל קול ברמה אריאל דרעי, עם הגר”ש עמאר. באדיבות המצלם

“לא מן הנמנע”, כותב עורך הדין, “כי יש בעבירה בה הודה והורשע מר אבידן קלון, ומשכך הוא פסול לשמש כחבר המועצה. אלא שגם אם ייקבע, כי אין בעבירה קלון, הרי שיש בכך, למצער, כדי לשמש כשיקול מרכזי ונוסף לדחיית מועמדותו על ידי חברי הוועדה הנכבדים”.

בנוסף, טועם עורך הדין, כי אבידן יימצא בניגוד עניינים לנוכח עבודתו/עיסוקו ברדיו קול חי כפרשן פוליטי. “האם ייתכן כי אדם יתפרנס מתחנת רדיו איזורית ומיד, בלא תקופת צינון כלשהי, הוא ייהפך לרגולטור שלה? האם יבחן מר אבידן את ענייניה של תחנת רדיו וקול חי מתוך מניעים טהורים, או שמא יפעל לקדם אותה לנוכח תפישת מפלגת ש”ס אותה, כשופר? האם כחבר המועצה יפעל מר אבידן – אשר חזקה עליו כי יש לו קרבה לבעלי ו/או מנהלי רדיו קול חי – בטוהר הנדרש בבחינת ענייניה?”

עורך הדין חותם: “לפיכך מתבקשים חברי הוועדה הנכבדים שלא לאשר את מינויו של מר אבידן לתפקיד רם זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל מילה בסלע
    19/08/2018 16:02
    יאיר
  1. ישנו חשש כי לא רק שתהיה התנכלות לרדיו קול ברמה אלא חשש גדול לסגירתו