נשכה את האינפוזיה: כתב אישום נגד ‘האם המזריקה’ מירושלים

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, האם בת ה-30, תושבת שכונה חרדית בבירה, הזריקה לבנה התינוק אינסולין כדי ליצור מצג שווא של סוכרת • באשפוזו האחרון, בעת שהיה במצב מסוכן של תת-סוכר, השתמשה במזרק שהוכן מבעוד מועד ואף חיבלה בשקית האינפוזיה
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 11:14

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד אם בת 30, תושבת שכונה חרדית בבירה, בגין התעללות בקטין או בחסר ישע על ידי אחראי ותקיפת קטין או חסר ישע, לאחר שהזריקה לבנה בן השנה אינסולין במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים.

האם מואשמת בחמש עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע.

על פי כתב האישום, לנאשמת ובעלה יש 10 ילדים, ביניהם תינוק כבן שנה, שנולד כפג, והוא סובל ממספר סיבוכים רפואיים.

בין התאריכים 4.5.18 ל-28.5.18, אושפז התינוק בבית החולים שערי צדק, לאחר שהאם דיווחה כי הוא סובל מפרכוסים, ובמהלך אשפוז זה בוצע בו ניתוח.

בין 28.5.18 ל-12.6.18, אושפז הפעוט בבית חולים שיקומי.

ב-14.6.18, פנתה הנאשמת אל רופאת המשפחה שלה ומסרה לה בכזב כי בעת ששהה הפעוט בבית החולים השיקומי אירע שהסוכר בדמו ירד למצב של היפוגליקמיה. היפוגליקמיה הוא מצב של תת סוכר, שבמהלכו קיימת סכנה מידית לנזק מוחי עקב אי אספקת סוכר לתאי המוח ומוות של תאי עצב במוח כתוצאה מכך. מצב ממושך של תת סוכר – עשרות דקות – יכול לגרום נזק מוחי קשה ואף מוות.

רופאת המשפחה הורתה לנאשמת לבדוק את הסוכר בדמו של הפעוט, ולהגיע עמו למיון במקרה של היפוגליקמיה. למחרת, ב-15.6.18, הגיעה האם עם התינוק לחדר המיון בבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מהיפוגליקמיה, ונוכח מצבו אושפז הפעוט בבית החולים.

במהלך תקופת האשפוז, נכתב עוד, הזריקה האם לתינוק אינסולין מספר פעמים באמצעות מזרק שהביאה עימה מבעוד מועד למטרה זו, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה. בעקבות ירידת הסוכר, חיבר הצוות הרפואי את הפעוט למכשיר אינפוזיה. הנאשמת חיבלה במכשיר האינפוזיה בכך שלחצה תחילה על כפתור הכיבוי, ובהמשך עשתה חור באמצעות פיה בצינור העירוי.

כתב האישום לא כולל את כלל החשדות שנחקרו בתיק נגד האם, גם בהקשר לילדים אחרים הלוקים בסוכרת.

לפעוט שהוזרק אינסולין יש נכות של 100% מביטוח לאומי בשל מצבו, עוד לפני אירוע ההזרקה, ולכן לא יוחסה לאם הכוונה לקבל קצבאות מביטוח לאומי בהקשר זה.

הפרקליטות בוחנת עדיין אם במקרה של ילדיה האחרים החולים בסוכרת, נעשו פעולות כדי לקבל קצבאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות