דריסת חוה רויזין ע”ה • דגן: התרענו מהסכנה, אך שיקולים פוליטיים גברו

ראש מועצת שומרון טוען בעקבות הדריסה שבה נהרגה חוה חיה רויזין ע"ה: "פעם אחר פעם התרענו וביקשנו להסדיר את הצומת, שיקולים פוליטיים גברו על שיקולים של חיי אדם"
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 10:04

יומיים לאחר הלוויתה של שחוה חיה רויזין ע”ה, מהישוב עמנואל שבשומרון, שנהרגה בליל שישי סמוך לישוב חוות גלעד באירוע שטרם ברור אם היה פיגוע דריסה או תאונה קשה – חושף ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “הכתובת הייתה על הקיר”.

לדבריו, כבר לפני 4 חודשים פנה למנהל האזרחי ולמשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את הצומת, וביקש, בין השאר, להציב תחנה במקום,  בטענה ש”המקום מסוכן בטיחותית ובטחונית”.

במכתב התריע דגן מפני פיגוע דריסה במקום או תאונה, ודרש להציב מפרץ עצירה מסודר, תחנה הכוללת מיגון, ועצירה של קווי תחבורה ציבורית העוברים במקום.

הפנייה טרם נענתה. ההערכות הן שהסיבה לכך היא פוליטית.

דגן: “מצער ששיקולים פוליטיים באים על חשבון חיי אדם. בין אם היה מדובר בפיגוע דריסה ובין אם היה מדובר בתאונה את חייה של חוה היה ניתן להציל. פעם אחר פעם התרענו וביקשנו להסדיר את הצומת. אולם שיקולים פוליטיים צרים גברו על השיקול של חיי אדם. צר לנו שמשפחתה של חוה ותושבי השומרון צריכים לשלם את המחיר על כך. אנחנו דורשים לשנות את הגישה בנושא הזה. להסדיר את הצומת כך שנמנע אסונות כאלו בעתיד”.

הישוב חוות גלעד קיים מזה 15 שנים. אדמותיו נקנו על ידי משה זר והיישוב הוקם לזכר בנו גלעד זר הי”ד שנרצח בפיגוע ירי לפני כ-16 שנה, הישוב הוסדר לפני כ-8 חודשים – לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי”ד בפיגוע ירי, במקום נהרגה חוה רויזין  ע”ה.

אף שהישוב הוכרז בהחלטת ממשלה כישוב מוסדר, הוא טרם קיבל תב”ע דרג מדיני. על פי הערכות, זו הסיבה לכך שהסדרת הצומת, כך שיהיה בטיחותי, לא מקודמת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות