42 בני אדם כבר אובחנו עם עכברת; ליצמן: לא מעט, אך המצב בשליטה

מספר הנדבקים שאובחנו כחולים במחלת העכברת עלה • במשרד הבריאות קיימו דיון חירום עם גורמים נוספים בצעדים להתמודדות עם המחלה • שיפור במצב בחור הישיבה שאושפז עם דלקת בקרום המוח בשל סיבוך של המחלה
תמי גיל
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 09:23

מספר הנדבקים שאובחנו כחולים בעכברת בהתפרצות האחרונה עלה – ועומד כעת על 42 בני אדם. כך פורסם הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב’.

משרד הבריאות מקיים היום דיון חירום בנושא התמודדות עם התפרצות חיידק העכברת בצפון. בדיון משתתפים נציגי הגורמים הרלוונטיים, ובהם רשות הטבע והגנים, רשות המים, איגוד מגדלי הבקר, נציגי מועצות מקומיות ומשרדי האוצר והחקלאות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: “יש 42 חולים מאובחנים, זה לא מעט, אבל המצב תחת שליטה”.

סגן שר הבריאות הוסיף כי הנחלים נבדקים. “סוגרים את הבעייתיים ומשאירים פתוחים את אלו שאין איתם בעיה”. ליצמן דרש בדיון מכל הגורמים הרלוונטיים שייתנו יד ו”יחד נעשה את מה שצריך לעשות”.

מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין בדיון כי ישנם 242 בני אדם, שלגביהם יש חשש כי נדבקו במחלה ו-42 חולים, כאשר מתוכם ארבעה בטיפול נמרץ. “חשוב לומר – תקשיבו להנחיות שלנו. תטיילו בכל מקורות המים, חוץ מאלה שאסרנו עליהם”, צוטט בר סימן טוב בכאן’.

בתוך כך, חל שיפור במצבו של בחור הישיבה שאושפז בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק, שאובחן עם דלקת בקרום המוח בעקבות סיבוך ממחלת העכברת.

בשבוע שעבר הודיע ‘מעייני הישועה’ בבני ברק כי חמישה נערים אושפזו עם חשש להידבקות בעכברת. הנערים הגיעו לבית החולים עם תסמינים דומים לאלה של המחלה, לאחר שטיילו בימי ‘בין הזמנים’ בנהר הירדן.

מבחינת הנחלים שנסגרו למבקרים בשל התפרצות העכברת, לא חל שינוי ברשימה, והיא עדיין כוללת את זוויתן, משושים, שפך הירדן, נחל דליות, זאכי, ג’ילבון ויהודיה.

רשות הטבע החלה להזרים לנחלים מים נקיים, על מנת להפחית את ריכוז המזהמים בהם.

 

 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות