‘פשוט קפאתי’: תושבת מאה שערים התלוננה נגד פקיד בבית הדין הרבני

חיים טוויל
|
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 09:09
חרדית, תושבת שכונת מאה שערים, טוענת כי הפקיד שטיפל בגירושים שלה הטריד אותה: “לא ידעתי מה לעשות ופשוט קפאתי במקום” • המשטרה: “התלונה התקבלה ונבדקת”

תושבת שכונת מאה שערים הגישה תלונה בתחנת שפט במרחב קדם נגד פקיד בבית הדין הרבני בגבעת שאול, בגין הטרדה.

בשיחה עם ‘מעריב’, המדווח על כך, היא אמרה: “לא ידעתי מה לעשות ופשוט קפאתי במקום. הוא כל הזמן פנה אלי ורצה להיפגש ולעשות כל מיני דברים אסורים”.

האישה התלוננה בפני חברת מועצת העיר לורה ורטון ממרצ, וכשוורטון פנתה לרבנות כדי לשוחח עם הממונה על הטרדות בארגון, התברר לה לתדהמתה שבניגוד לחוק, אין בכלל תפקיד כזה במקום.

“לא ייתכן שאדם בתפקיד כזה, שאמור לשרת את הציבור”, אומרת ורטון ל’מעריב’, “ינצל את תפקידו ואת המצב הפגיע והרגיש של נשים הנמצאות בהליך גירושים, שלכל הדעות הוא קשה לשני הצדדים, כדי להטריד אותן או להשיג לעצמו טובות הנאה אישיות. מן הראוי שהנושא יטופל מיידית ושהמועצה הדתית תפרסם באופן גלוי מי הגורם המוסמך מטעמה לטפל בתלונות על הטרדות”.

ורטון מוסיפה ואומרת: “מביש שגם לאחר פניות לגורמים הרשמיים במוסדות הרלוונטיים טרם נמצא הממונה על הטרדות במקום, כפי שהחוק מחייב שיהיה. חומר כבר הוגש למשטרה, התיק כבר בטיפול, והאיש ככל הנראה ממשיך בתפקידו. הממונה הישיר שלו כלל לא עזר, למרות פנייה ישירה אליו.

“אני גאה באישה שפנתה ודואגת שנשים אחרות לא יצטרכו לסבול. בכלל לא מובן מאליו שאישה חרדית תמצא את האומץ להגיש תלונה. אני מקווה שנשים אחרות ילמדו ממנה שאפשר ושחייבים להגיב לכל מקרה כזה. רק כך נמדר את התופעה”.

ממשטרת ישראל נמסר: “עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה, והיא בראשיתה ועודנה מתנהלת. מטבע הדברים לא נוכל לפרט על אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי משטרת ישראל חוקרת את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת”.

מהרבנות נמסר כי לא התקבלה אף תלונה.