‘ארז’ נסגר בגלל ההתפרעות בשישי • בנט: כניעת ליברמן תביא למלחמה

ישראל הודיעה לצד הפלסטיני כי יתאפשר מעבר רק מקרים הומניטריים • בנט ממשיך לתקוף: "התפיסה ההזויה של ליברמן כי תושבי עזה יפילו את חמאס ויביאו ביטחון לתושבי עוטף עזה, הם קשקוש מוחלט" • דובר 'ישראל ביתנו': בנט מקריב בקלות דעת את דם חיילינו בשל שיקולים פוליטיים
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 08:30

ישראל הודיעה לפלסטינים כי מעבר ארז ייסגר היום (ראשון) בעקבות העימותים שאירעו ביום שישי ליד גדר גבול הרצועה.

יציאה דרך המעבר, המשמש בעיקר לתנועת סוחרים ואנשי עסקים מהרצועה לישראל, תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

ההחלטה התקבלה על ידי שר הביטחון, אביגדור ליברמן.

במערכת הביטחון קיוו שחמאס ירסן את המפגינים ביום שישי האחרון כדי למנוע מהמחאה לגלוש לאלימות. עם זאת,  אלפי פלסטינים התאספו בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה, חלקם השליכו מטענים מאולתרים ובקבוקי תבערה לעבר גדר המערכת. צה”ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

לפי דיווח ב’כאן’, מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון ‘אל-חיאת’, היוצא לאור בלונדון, כי רוב הפלגים הפלסטיניים שנמצאים בקהיר הסכימו לרגיעה שעומדת על הפרק כרגע – למעט החזית העממית.

בפגישה עם בכירי המודיעין המצרי אמש, מסרה משלחת החזית העממית כי היא סבורה שיש להעדיף את הפיוס הפנים-פלסטיני על פני הרגיעה.

במקביל דיווח העיתון על מתיחות רבה ביחסים בין הרשות הפלסטינית למצרים, על רקע התנגדותו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, להבנות הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס.

“שיקדיש את זמנו לפתיחת שנת הלימודים”

עם התקדמות המגעים להסדרה ברצועת עזה ממשיך שר החינוך, נפתלי בנט, ומחריף את הביקורת שהוא מטיח בשר הביטחון.

בראיון לעיתון ‘ידיעות אחרונות’ קובע בנט: “ליברמן בחר בכניעה שתביא למלחמה. ההססנות שלו והתפיסה ההזויה, שלפיה דיבורים עם תושבי עזה יפילו את חמאס ויביאו ביטחון לתושבי עוטף עזה, הם קשקוש מוחלט וחוסר אחריות”.

לדבריו, “אותו ליברמן שהצהיר שימוטט את חמאס ויחסל את הנייה מעניק להם עכשיו פרסים על חשבון הביטחון של מדינת ישראל. המדיניות הרופסת שהוא מנהיג תחת מעטה של אחריות ופרגמטיות, מאפשרת לחמאס לשרוף את הדרום במשך 140 ימים ולהכתיב לתושבים שם מתי לרדת למקלטים ומתי לצאת מהם. מי שנכנע לטרור, מביא טרור – וליברמן נכנע. הגישה שלו מסכנת את מדינת ישראל ותביא לעימות בלתי נמנע בתנאים שחמאס יכתיב ובעיתוי שנוח לו”.

דובר ‘ישראל ביתנו’ הגיב כי דברי בנט מהווים לא יותר מאשר תעמולת בחירות וכי יו”ר הבית היהודי מסכן את חיילי צה”ל בשל שיקולים פוליטיים.

“מדיניות ממשלת ישראל נקבעת על ידי הקבינט, לפחות על ידי אלו שנוכחים באותן ישיבות”, עקץ הדובר. “מי שמוכן להקריב בקלות דעת את דם חיילינו על מזבח שיקולים פוליטיים אינו ראוי להתעסק בסוגיות ביטחון, ועדיף שיקדיש את זמנו לפתיחת שנת הלימודים שעליה הוא אחראי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות