“מה בער לו?” • דובר משרד החוץ פרסם בשבת הודעת אבל על אנאן

'התנועה למדינה יהודית' מגנה את הודעת האבל שפרסם בשבת דובר משרד החוץ על מותו של מזכל האו"ם לשעבר: "מה 'בער' לדובר להוציא הודעה מיד ולא להמתין עוד שעה?" • דורשת: "להורות על העמדתו של נחשון לדין משמעתי"
אריה ריבקינד
ח' אלול התשע"ח / 19.08.2018 01:06

קופי אנאן, מי שהיה מזכ”ל האו”ם בין 1997 עד 2006 וזכה בפרס נובל בשלום, מת בשבת.

אנאן, שנולד בקומאסי שבגאנה, היה בן 80 במותו.

במהלך כהונתו התנגד לניסיונות של דה-לגיטימציה של ישראל, נאבק בנחישות בהכחשת השואה, ותמך בשנת 2006 ביוזמת האו”ם לכינון יום בינלאומי לזיכרון השואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על לכתו: “נזכור אותו כאיש רב פעלים בשדה הבינלאומי, וכמי שנלחם באנטישמיות ובהכחשת השואה. אנחנו שולחים תנחומים לרעייתו ולמשפחתו”.

משרד החוץ הביע צער על מותו של מזכ”ל האו”ם לשעבר קופי אנאן: “מעמודי התווך של הדיפלומטיה המולטילטרלית, זוכה פרס נובל ומדינאי אשר הקדיש את חייו להשגת שלום עולמי, צמצום העוני ומאבק בתמותת ילדים”.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף משפטנים הפועל לחיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל, גינה בחריפות את דובר משרד החוץ עמנואל נחשון, בעקבות הודעת האבל על מותו של מזכ”ל האו”ם לשעבר, קופי אנאן, שפרסם נחשון בעיצומה של השבת, בין היתר בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ ובחשבונו הפרטי.

בהודעת התנועה נאמר כי פקיד בשירות הציבורי, רם דרג ככל שיהיה, אינו רשאי לעבור על החוק ועל כללי התקשי”ר, ולפרסם הודעות ביום המנוחה של מדינת ישראל.

“אין זו הפעם הראשונה בה מצפצף מר נחשון על יום המנוחה הלאומי ומחלל את קדושת השבת”, נאמר בהודעה. “לא ברור מה ‘בער’ לדובר להוציא הודעה מיד ולא להמתין עוד שעה עד לצאת השבת, כפי שהמתין שר החוץ – רה”מ בנימין נתניהו. הגדיל מר נחשון לעשות כאשר הודה במהלך השבת לעשרת אלפים מעוקביו, עוקבי טוויטר שעוקבים אחריו לא מכוח אישיותו הפרטית אלא מתוך היותו נושא את דברה של מדינת ישראל כדובר המשרד”.

בהודעת התנועה נאמר כי היא “דורשת מממלא-מקום נציב שירות המדינה, אודי פראוור, להורות על העמדתו של נחשון לדין משמעתי, ומזכירה כי לא מכבר חידד מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, את הנהלים בנושא לכלל הדוברים הממשלתיים.

“ככל שדוברי השירות הציבורי שחורגים מכללי התקשי”ר לא יטופלו משמעתית תשקול התנועה להגיש עתירה מנהלית”, אומרים בתנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות