בחירת ראש עיר חרדי בי-ם תעניק לקמפיין של לפיד רוח גבית עצומה

מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', מסביר בטורו מדוע דייטש עשוי למצוא את עצמו מככב גם בקמפיין הבחירות של יש עתיד, ומדוע גם ניצחונו של עופר ברקוביץ' עשוי לשמש קלף רציני עבור יו"ר יש עתיד
מתי טוכפלד, ישראל היום
ח' אלול התשע"ח / 18.08.2018 22:55

מטה הבחירות של משה ליאון ספג מכה לא פשוטה עם פרסום סקר ערוץ 2 שהראה כי הקרב על ראשות עיריית ירושלים מתנהל בין שלושה שאינם הוא: יוסי דייטש – המועמד החרדי, עופר ברקוביץ’ – שאינו דתי, וזאב אלקין – חובש הכיפה הסרוגה.

אבל ליאון לא מתכוון לפרוש. דייטש עוד יכול לפרוש ולשנות לגמרי את התמונה.

הנציגים החרדים נוטים לתמוך בליאון אם דייטש נעלם מהזירה. האחרון, מצידו, מעודד מאוד מהסקר שמציב אותו עוד לפני הכרזתו בעמדת זינוק נדירה מבחינת מועמד חרדי. המסר שהוא מעביר בימים שאחרי הסקר הוא – אני היחיד שיכול לנצח בסיבוב הראשון.

אבל בשביל זה הוא צריך את תמיכת כלל המגזרים החרדיים בעיר. זו מטרה שכרגע נראית קשה להשגה.

בינתיים מי שעוקב בעניין רב אחרי הבחירות בירושלים הוא יאיר לפיד.

בחירת ראש עיר חרדי תעניק לקמפיין שלו לכנסת רוח גבית עצומה. המרכיב החסר לשוב לסדר היום הלאומי ביום שאחרי חוק הגיוס.

ככל שהנהירה של הציבור החרדי בירושלים לקלפיות תהיה גדולה יותר, כך, הוא מקווה, תהיה הנהירה לקלפיות בתל אביב ושל מעמד הביניים בכלל רבה יותר בבחירות הכלליות של 2019.

דייטש, שמככב היום בקמפיין הבחירות של עצמו, עשוי למצוא את עצמו מככב גם בקמפיין הבחירות של יש עתיד בהמשך.

אבל גם ניצחונו של ברקוביץ’ עשוי לשמש קלף רציני עבור לפיד. בין השניים מתקיימים יחסים פוריים למדי, עם חיבה והערכה הדדית. זה אמנם מוקדם ובוודאי לא משרת את המועמד לראשות עיריית ירושלים כעת, אולם לא מן הנמנע שהדיבור ביניהם יבשיל להצטרפות מלאה של ברקוביץ’ אחרי הבחירות ליש עתיד, כראש עיריית ירושלים, הישג אדיר מבחינת לפיד לקראת הבחירות לכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרשנות מוטעית
    20/08/2018 10:24
    נטע
  1. סקרים לא אומרים כלום וודאי שאי אפשר להוכיח מהם משהו רציני…