שלומי אמונים: בואו לדין תורה או שפרוש יתמודד • דגל: ההחלטה בידי הבורר

אריה ריבקינד
|
ו' אלול התשע"ח / 17.08.2018 15:09
ב’שלומי אמונים’ הודיעו כי הם דורשים מסיעת דגל התורה להתייצב לדין תורה על ההסכם שנחתם ביניהם לפני חמש שנים • דגל התורה: “ההחלטה תהיה בידי הבורר ועל פי הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א ועל כן מכתבו של הרב פרוש מיותר”

הקרב על ראשות עיריית אלעד: סיעת ‘שלומי אמונים’ הודיעה בצהריים (שישי) בהודעה חריגה  כי היא מזמינה את סיעת ‘דגל התורה’ לדין תורה או בוררות, וכי אם דרישה זו לא תענה – ישראל פרוש יתמודד שוב בבחירות הקרובות.

בהודעה נאמר:

“מ’שלומי אמונים’ נמסר, שזו תקופה ארוכה היא טוענת ל’דגל התורה’, על אי כיבוד הסכם שנחתם לפני הבחירות המוניציפליות בשנת תשע”ד.

בתקופה האחרונה נוהל מו”מ בין הצדדים שהבשיל לסיכומים והבנות, אך לעת עתה לא צלח.

לאור זאת ‘שלומי אמונים’ פנתה ל’דגל התורה’ לברר את העניין בפני דין תורה או בוררות.

במידה ודגל התורה לא תיענה לדרישתינו להתדיין בדין תורה או בבוררות הרי שהרב ישראל פרוש מתמודד על תפקיד ראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות”.

בדגל התורה לא התעכבו זמן רב והחזירו תשובה:

“קיים הסכם לפיו שלומי אמונים אינם רשאים להתמודד באלעד מבלי הסכמה של דגל התורה. קיים בורר ששלומי אמונים הרצתה בפניו באריכות את טענותיהם.

“ההחלטה בעניין הזה תהיה בידי הבורר ועל פי הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א ועל כן מכתבו של הרב פרוש מיותר ומיועד ככל הנראה למשיכת זמן”.

בהודעה מוקלטת ששיגר לתושבים אחר הצהרים, אמר ראש העיר ישראל פרוש: “ימים אלו של חודש הרחמים והסליחות, חשוב לכולנו להמשיך לשמור על אלעד, מאוחדת, שקטה ורגועה, כמו שנוהגים יהודים שומרי תורה ומצוות. אנחנו מבקשים לברר את הדיון על הנהגת העיר, בפני בית דין או בוררות, על פי דין תורה וההלכה הצרופה”.