אחרי 4 שעות הסתיימה החקירה: נתניהו בטוח שתיק 4000 קרס סופית

חיים טוויל
|
ו' אלול התשע"ח / 17.08.2018 14:56
בנימין נתניהו נחקר היום בביתו הרשמי בירושלים לקראת סיום החקירה בתיק בזק • בהמשך צפויה לראש הממשלה חקירה נוספת בתיקי 1000 ו-2000

חוקרי יחידת להב 443 של המשטרה וחוקרי הרשות לניירות ערך הגיעו הבוקר (שישי) אל מעון ראש הממשלה בירושלים לחקירת במסגרת תיק בזק –  בו הוא חשוד במתן טובות הנאה ל”בזק” בתמורה לסיקור אוהד באתר “וואלה”.

בתום ארבע שעות – הסתיימה החקירה.

מהמשטרה נמסר: “הרינו לאשר כי ראש הממשלה נחקר היום במעונו בירושלים וזאת במסגרת חקירה המנוהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ) בלהב 433 וברשות ניירות ערך.

החקירה מתנהלת בליווי של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות”.

אנשיו של ראש הממשלה נתניהו הגיבו לחקירה: “אחרי החקירה היום, רה״מ נתניהו בטוח שתיק 4000 קרס סופית. הנתונים מוכיחים באופן חד משמעי שהסיקור על נתניהו ב’וואלה’ בתקופת אלוביץ׳ נותר שלילי כפי שהיה כש’וואלה’ היה בבעלותו של עמוס שוקן, ולא השתנה כהוא זה כשנתניהו נהיה שר תקשורת.

לעומת זאת, דווקא שרי תקשורת אחרים, לאחר כניסתם לתפקיד, הם שזכו לזינוק אדיר בסיקור חיובי – לא רק ב’וואלה’, אלא גם בכלי תקשורת מרכזיים בישראל. איש אינו טוען, ובצדק, שיש בכך איזשהוא פסול. אבל דווקא אצל נתניהו שיפור כזה לא היה, ולכן גם מהטעם הזה תיק 4000 מתפורר”.

מדובר בפעם ה-11 בה נחקר נתניהו בכלל תיקיו  במשטרה, ופעם החמישית במסגרת תיק 4000. זו אמורה להיות חקירתו האחרונה בתיק זה, אם לא יידרשו השלמות חקירה מהפרקליטות.

ראש הממשלה היה צפוי להישאל על החומרים שמסרו עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר.

במהדורה המרכזית של חדשות 2 פורסם מוקדם יותר השבוע, כי אם לא יחולו שינויים משמעותיים, חוקרי המשטרה אמורים להתחיל לסכם את התיק וההערכה היא כי מתגבשת תשתית ראייתית להמליץ על עבירות שוחד.

מלבד חקירה זו צפויה לנתניהו עוד חקירה אחת בתיקים 1000 ו-2000 במסגרת השלמות חקירה, לאור עדותו של עד המדינה ניר חפץ,

לפי חדשות 2, בכוונתו של היועמ”ש אביחי מנדלבליט לעסוק ב-3 התיקים כמקשה אחת רק לאחר שיקבל סיכומים מפרקליט המדינה. בכל מקרה, מבחינת לוח הזמנים נראה כי החלטות בנושא לא יפורסמו לפני החודשים המאוחרים של 2019.