שלום ירושלמי: הסיכוי היחיד של ברקוביץ לנצח זה שיוסי דייטש ירוץ

אריה ריבקינד
|
ו' אלול התשע"ח / 17.08.2018 11:48
שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של ‘מקור ראשון’, מסביר כי כל המועמדים המתמודדים בירושלים “תלויים בחרדים בצורה כזו או אחרת” • “המועמד החילוני מזהיר מפני שליטה חרדית, אבל מת שהמועמד החרדי ירוץ”

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של ‘מקור ראשון’, כותב בטורו השבוע, כי  כל המועמדים החשובים המתמודדים בירושלים “תלויים בחרדים בצורה כזו או אחרת” – וקובע כי המועמד החילוני עופר ברקוביץ “מת” שהמועמד החרדי יוסי דייטש ירוץ בבחירות, משום שזהו הצ’אנס היחיד שלו לעלות לסיבוב השני – ולנצח”.

בירושלים יש קרוב ל־110 אלף חרדים המצביעים בבחירות, מתוך 250 אלף בוחרים שצפויים להגיע לקלפי. “כעת כולם מחכים להחלטה הסופית והמוחלטת של דייטש”, כותב ירושלמי. “אם הוא ירד מהמרוץ, אלקין וליאון יסתערו על קולות החרדים”.

לפי ירושלמי, “במהלך השבוע הבא צפויה הכרזה דרמטית של השר אריה דרעי או של בכיר אחר בש”ס על תמיכה בליאון. אלקין וגם ליאון מקווים כי בעקבות זאת דייטש אכן יתקפל, והם יתחלקו בקולות שלו.

“אם זה לא יקרה, שניהם בצרות. עמית סגל פרסם ביום שני סקר במהדורת חברת החדשות. לפי הנתונים, אלקין וליאון לא יעלו כלל לסיבוב השני אם דייטש יישאר בתמונה. דייטש מקבל 23 אחוזים מהקולות, אחריו המועמד החילוני ברקוביץ (22 אחוז), אלקין (21 אחוז) וליאון (11 אחוז)”.

ירושלמי מסביר: “בירושלים נוצר מצב מעניין – המועמד החילוני ברקוביץ מזהיר מפני שליטה חרדית בעיר, אבל הוא מת שהמועמד החרדי ירוץ בבחירות כי זה הצ’אנס היחיד שלו לעלות לסיבוב השני ולנצח. המועמד החרדי נמצא באותו מצב, פחות או יותר. זה מה שנקרא אחדות הניגודים”.