ראש השב”כ: “הסדר בלי אבו מאזן יחזק את חמאס” • בנט: “אוסלו 2”

שר החינוך תקף את שר הביטחון בעקבות ההסכם המתגבש בין ישראל לחמאס. "לאחר 140 ימים של רקטות ובלוני תבערה חמאס לומד שהטרור השתלם" • הדוקטרינה של ליברמן כי הוא ישכנע את תושבי עזה לצאת נגד חמאס, היא "מטורללת ולא מציאותית"
אריה ריבקינד
ו' אלול התשע"ח / 16.08.2018 21:21

הקרב בין בנט לליברמן עולה שלב: שר החינוך תקף הערב (חמישי) בחריפות את ההסכם בין ישראל לחמאס, אותו הוביל שר הביטחון אביגדור ליברמן.

“הסכם ישראל-חמאס שאליו דחף ליברמן הוא שגיאה חמורה וחסרת אחריות”, אמר בנט לחדשות 2. “ההסכם יאפשר לחמאס להאיץ את ייצור הרקטות. אם לא נעצור היום את המפעל הלאומי של חמאס לייצור רקטות, תושבי ישראל יסבלו ממבול של רקטות על מרכזי אוכלוסייה בעתיד הלא-רחוק”.

לדברי בנט, “לאחר 140 ימים של רקטות, ירי צלפים ושיגור בלוני תבערה חמאס לומד שהטרור השתלם. צריך לומר את האמת לציבור הישראלי: הסכם ישראל-חמאס הוא שגיאה ותפיסת ההכלה נכשלה”.

יו”ר מפלגת הבית היהודי דחה את התפיסה שבה מחזיק ליברמן, ולפיה ישראל יכולה לשכנע את ערביי עזה להחליף את שלטון חמאס: “אכן המסר נקלט: הטרור משתלם, חמאס יורה עלינו רקטות- וישראל מתקפלת”.

בנט הדגיש: “תפקידנו לא לשכנע, אלא לנטרל את ההתעצמות של חמאס ואת יכולתו לפגוע באזרחי ישראל. עלינו להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום”.

ב’כאן’ צוטט יו”ר הבית היהודי טוען כי הדוקטרינה של שר הביטחון, לפיה הוא ישכנע את תושבי עזה לצאת נגד חמאס, היא “מטורללת ולא מציאותית”. בנט כינה את ההסדר המסתמן “אוסלו 2″.

ממפלגת ‘ישראל ביתנו’ נמסר בתגובה: ”מאחר והשר בנט הרבה להיעדר מישיבות הקבינט בנושא עזה, כל שכן האחרונה, הוא אינו בקיא בפרטים. ברמה העקרונית אכן מתקיים ויכוח בין ימין ממלכתי ואחראי שמייצג ליברמן, לבין ימין משיחי ופופוליסטי שמייצגים בנט וסמוטריץ’, שתומכים במדינה דו-לאומית ובכיבוש עזה”.

האזהרה של ראש השב”כ

הערב  פורסמה במהדורה המרכזית של חדשות 2 האזהרה החריפה והחד-משמעית של ראש השב”כ נדב ארגמן לשרי הקבינט.

ארגמן אמר לשרים בישיבות הקבינט האחרונות: “דחיקת אבו מאזן מתהליך ההסדרה תחזק את חמאס בגדה ותוכיח שהטרור משתלם”.

עוד הזהיר ראש השב”כ מהשלכות המגעים עם חמאס: “מהלך כזה גם יחליש את המתונים ויוכיח לפלסטינים שרק דרך האלימות משיגה תוצאות מול ישראל”.

בשב”כ סירבו להגיב על הדיווח.

לפי דיווח בחדשות עשר, שר הביטחון נפגש ב-22 ביוני בשדה התעופה של ניקוסיה בקפריסין עם השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי. ליברמן שהה בקפריסין לפגישות עם שרי ההגנה של קפריסין ויוון, ואל-עמאדי הגיע לשם כחלק ממסע דילוגים שקיים באזור.

בפגישה דנו השניים במצב ברצועת עזה ובניסיונות להגיע להסכם הפסקת אש. במהלך הפגישה העלה אל-עמאדי הצעות קטאריות הן לגבי שיפור המצב ההומניטרי בעזה והן בסוגיית השבויים והנעדרים. בחודשים האחרונים ישראל דחתה את ניסיונות התיווך הקטארים מול חמאס במיוחד על רקע התנגדות חריפה מצד מצרים והחליטה להמשיך ולהתבסס על ערוץ התיווך של המודיעין המצרי מול חמאס.

עם זאת, ישראל, האו”ם וארה”ב המשיכו במגעים עם קטאר כדי לשלב את הנסיכות בחלק אחר של הסכם הפסקת האש בעזה: המגעים התמקדו בניסיון לגייס את קטאר כדי שזו תסייע לממן חלק גדול מהפרויקטים ההומניטריים בעזה.

הצורך בסיוע כספי קטארי התעורר לאור העובדה שמדינות ערביות אחרות, כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, סירבו להשקיע כספים בפרויקטים בעזה כדי שכספים אלה לא יגיעו לחמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות