‘מופלה לרעה: העליון החמיר בעונש מצית ‘הלחם והדגים’: 5 וחצי שנים

חיים טוויל
|
ה' אלול התשע"ח / 16.08.2018 18:18
‘המחוזי’ גזר על ינון ראובני 4 שנות מאסר, אך השופטים קבעו כי מדובר במקום קדוש, וכי ההצתה בוצעה על רקע דתי אידאולוגי – והחמירו בעונש • אחד השופטים ביקש להרשיע גם את הנאשם השני, אך עמדתו לא התקבלה • בן גביר: ערבים שהציתו בתי כנסת או זרקו בקת”ב קיבלו רבע עונש

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את  ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של ינון ראובני שהורשע בהצתת כנסיית ‘הלחם והדגים’, הממוקמת על שפת הכנרת, לפני ארבע שנים.

בית המשפט המחוזי גזר על ראובני 4 שנות מאסר, אך השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ויוסף אלרון קבעו כי המדובר במקום קדוש, וכי ההצתה בוצעה  על רקע דתי אידאולוגי – והחמירו בעונשו של  ראובני.

תחת 4 שנות מאסר שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי, קבעו השופטים גזר דין של חמש וחצי שנות מאסר.

השופט עמית סבר שיש גם להרשיע את הנאשם השני – יהודה אסרף מאלעד, שזוכה בבית המשפט המחוזי בעבירה של קשירת קשר למטרה פסולה, אלא ששני השופטים האחרים מינץ ואלרון לא הצטרפו להרשעה זו, וקבעו שיש לאפשר לנאשם השני להנות מהספק הסביר ולא הרשיעו אותו בכך שמסר את המכונית לראובני.

עו”ד איתמר בן גביר אומר בתגובה לפסק הדין: “יש להצטער שהשופטים עמית, מינץ ואלרון גזרו על הנאשם עונשים שהם לא גזרו על ערבים שהציתו בתי כנסת, ישיבות או אפילו זרקו בקבוקי תבערה על שוטרים.

“לא מזמן השופטים אלרון ומינץ נתנו עונש של שנה וחצי לכל אירוע של מחבל שזרק בקת”ב על שוטרים וחיילים. מאוד מצער שיש אפליה בענישה בין יהודים לערבים ועוד יותר מצער שבית המשפט לא נהג בראובני כפי שנוהגים בכל נאשם. אם היה כך, הוא היה צריך להיות מזוכה בדינו וודאי ודאי לא היו צריכים להחמיר את עונשו.

“הגשתי לבית המשפט עשרות פסיקות של ערבים שהציתו, שרפו, ניסו לרצוח יהודים וכדומה, אך השופטים בחרו להחמיר עם יהודי למען יראו וייראו, תוך שפסק הדין מפלה את ראובני לרעה לעומת מחבלים שונאי ישראל”.