החיוך נמחק: עלייה של 0.9% בדיור – ההוזלה שנרשמה השנה נמחקה

מכה לשר האוצר: מחירי הדירות עלו ב-0.9% בחודש יוני, לעומת החודש הקודם • מדובר בעלייה משמעותית, לאחר כמה חודשים שבהם נרשמה יציבות ואף ירידה קלה במחירי הדירות
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ח / 15.08.2018 20:39

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) את נתוני השינוי במחירי שוק הדירות, שאינם נכללים במדד המחירים לצרכן.

בבדיקת הלשכה עלה, כי בחודשיים האחרונים עלו מחירי הדירות בארץ ב-0.9%.

לפי הנתונים, עלייה זו הביאה למחיקת ירידת המחירים שנרשמה במהלך בכל השנה החולפת, -וכעת ניצב המשק בדיוק באותה נקודה בה היה לפני שנה.

מהשוואת העסקאות שבוצעו בחודשים מאי-יוני, לעסקאות שבוצעו בחודשים אפריל-מאי, נמצא כי המחוז היחיד בארץ בו נרשמה ירידת מחירים הוא מחוז חיפה, בו התקבלה מגמה הפוכה לזו הארצית, עם ירידת מחירים של 0.8%.

העלייה החדה ביותר נרשמה במחוז תל אביב, עם 2.2%. בירושלים נרשמה עליית מחירים של 0.8%, בדרום עלו המחירים ב-0.7%, במחוז המרכז 0.6% ובצפון עלייה מתונה יחסית של 0.2%.

בחדשות עשר העריכו, כי שניים מהגורמים שהביאו לעלייה במחירי העסקאות שבוצעו בחודשיים האחרונים הם הירידה בהתחלות הבנייה, בתוספת אובדן הפופולריות של התכנית ‘מחיר למשתכן’ של האוצר, בעקבות תלונות של משתכנים לא מרוצים.

שר האוצר, משה כחלון, התראיין לפני כחודשיים לתוכנית ‘לונדון את קירשנבאום’ וטען אז כי מחירי הדיור ימשיכו לרדת, וכי מדובר במגמה שיהיה קשה לשנות. אלא שהמציאות טפחה על פניו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות