ואיזה חרדי הצליח להשתחל אל רשימת שיאני הטיסות של הח”כים?

למרות שמושבי הקיץ והחורף נמשכו כשמונה חודשים בלבד, ח"כים רבים טסו לחו"ל על חשבון ימי עבודתם • שיאנית הטיסות: יו"ר האופוזיציה החדשה ששהתה בחו"ל 30 ימים • וכמה ימים יאיר לפיד?
אבי כץ
ד' אלול התשע"ח / 15.08.2018 15:06

למרות שלחברי הכנסת ישנם ארבעה חודשי חופשה, היו ח”כים שניצלו את מעמדם וטסו לחו”ל דווקא על חשבון ימי עבודתם.

על פי נתוני הכנסת – שנחשפו בוואלה, שיאנית הטיסות הייתה יו”ר האופוזיציה ציפי לבני מהמחנה הציוני. לבני שהתה בחו”ל 30 ימים בשבע טיסות שונות.

הנתונים שנאספו מאגדים שני סוגים של נסיעות חברי כנסת – הראשון, נסיעות שקיבלו אישור של ועדת האתיקה. הוועדה מאשרת את כל הנסיעות במימון של גופים חיצוניים או במימון עצמי כמו נסיעות שמטרתן מתן הרצאות והשתתפות בכנסים, אך לא בכובע הרשמי המייצג את כנסת ישראל.

הסוג השני של הנסיעות מתייחס לנסיעות רשמיות של הכנסת, הנחשבות לציר חשוב בקידום יחסיה של ישראל בזירה הבינלאומית. נסיעות אלה מנוהלות על ידי המחלקה לקשרי חוץ של הכנסת, שכפופה ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, ומרכזת את הפעילות הבינלאומית במשכן.

אל המקום השני הגיעו שני ח”כים: עיסוואי פריג’ ממרצ ואברהם נגוסה מהליכוד. כל אחד מהם שהה בחו”ל למשך 24 ימים בטיסות שונות. נגוסה שהה בין היתר חמישה ימים במשלחת רשמית מטעם הכנסת בקרואטיה וכן 12 ימים בארה”ב במימון של ארגון אמריקני שמטרתו לעזור ליהודי אתיופיה.

פריג’ טס לסין למשך חמישה ימים במימון הממשלה המקומית.

ח”כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו וח”כ מיכל רוזין ממרצ ניצבים במקום השלישי כאשר כל אחד מהם שהה 23 ימים בחו”ל בתקופה בה הכנסת עבדה.

למקום הרביעי הגיע ח”כ אכרם חסון מכולנו ששהה במשך 18 ימים בחו”ל. חסון היה בתקופה זו ברומניה, מוסקבה, גרמניה, גיאורגיה וארצות הברית.

אחריו, במקום החמישי, ניצבים הח”כ לשעבר יצחק הרצוג מהמחנה הציוני וח”כ עודד פורר מאותה מפלגה שטסו לחו”ל למשך 17 ימים.

במקום השישי ניתן למצוא את ח”כ ישראל אייכלר ששהה במשך 16 ימים בחו”ל במימון ארגון שובו.

חברי הכנסת סתיו שפיר, מיכל בירן וחיליק בר מהמחנה הציוני הגיעו למקום השביעי עם 15 ימים בחו”ל כל אחד.

במקום השמיני: חברי הכנסת יוסף ג’אברין מהרשימה המשותפת, אמיר אוחנה מהליכוד, ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד – כל אחד מהם שהה בחו”ל במשך 14 ימים.

מתוך 20 שיאני טיסות בשני המושבים האחרונים של הכנסת הנוכחית, 13 הם חברי כנסת מהאופוזיציה. חברי הכנסת נוהגים להסביר כי לרוב מדובר בטיסות קצרות שנערכות בסופי שבוע בהם הם כמעט ולא מקיימים דיונים במליאה או בוועדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות