‘הדממה’? אורי מקלב משתגע: “איך אני יכול לעשות את העבודה שלי?”

חברי כנסת זועמים: קיבלו הודעה כי הכנסת תיסגר על מנעול ובריח בשבועיים הקרובים, לאור 'הדממה' אותה מנהיג מנכ"ל הכנסת • "אני לא צריך מזגן, לא אוכל, לא כלום. איך אני יכול לטפל בהערכות לפתיחת שנת הלימודים כשכל החומר נמצא בתוך הלשכה בכנסת?"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ח / 15.08.2018 12:01

החל מהבוקר (רביעי) חברי הכנסת אינם יכולים להיכנס ולעבוד בלשכותיהם שבמשכן הכנסת – זאת לאור ‘הדממה’ אותה מנהיג מנכ”ל הכנסת.

על פי הפרסום ב’ידיעות האחרונות’, לפחות ארבעה חברי כנסת, ולא מעט עוזרים ויועצים פרלמנטרים, ביקשו היתר מיוחד בכדי להיכנס למשכן בימים אלו  – אולם הם סורבו.

מנכ”ל הכנסת, אלברט סוחורביץ, הודיע כי לא יאפשר כניסה למשכן לאיש, במהלך ימים אלו.

מי שמוביל את המאבק כנגד החלטה זו הוא יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ אורי מקלב, שביקש אישור חריג לו ולצוות עוזריו במהלך ימי ‘הדממה’, אך נענה בשלילה.

ח”כ מקלב אמר ל’ידיעות אחרונות’ כי זו החלטה מקוממת. “התהפכו היוצרות ובמקום להיות בית הנבחרים, הכנסת הפכה להיות בית המנכ”לים. הגענו למצב שבו מנכ”ל הכנסת לא מרשה לנו, חברי הכנסת, להיכנס למקום העבודה שלנו. יש בעולם בית חולים שסוגר את שעריו למשך שבועיים? איך אני יכול לעשות את העבודה שלי? כל המסמכים נמצאים בתוך הלשכה, איך אני אענה לפניות הציבור שמונחות על שולחני?”

בשנה שעברה הונהגה לראשונה ‘הדממה’, בכנסת אך זו הייתה קשוחה פחות, וחברי הכנסת שביקשו להיכנס יכולו לעשות זאת, תוך ידיעה שלא יזכו לכלל השירותים, דוגמת המזנון, נקיון ואפילו מיזוג אוויר.

“אני לא צריך מזגן, לא אוכל, לא כלום. איך אני יכול לטפל בהערכות לפתיחת שנת הלימודים כשכל החומר נמצא בתוך הלשכה בכנסת?” תהה ח”כ מקלב.

מלבד ח”כ מקלב פנו למנכ”ל גם חברי כנסת נוספים.

ח”כ מיכאל מלכיאלי ביקש גם הוא אפשרות לעבוד יחד עם צוותו מתוך הכנסת – ונענה בשלילה.

ח”כ רועי פולקמן, אף הוא שיאן נוכחות, שעבד בשנה שעברה גם במהלך הדממה, הבין שהפעם לא תהיה אפשרות כזאת – והוציא את צוותו לחופשה מרוכזת.

מהכנסת נמסר בתגובה: “כמו כל שנה מנצל המשכן את פגרת הקיץ של חברי הכנסת, על מנת לאפשר גם לעובדיו המסורים לנצל את ימי חופשת הקיץ האחרונים עם בני משפחותיהם, דבר אשר מבטיח את נוכחותם המליאה בימי הפעילות המחייבים והאינטסיביים לאורך כל השנה”.

בכנסת  מדגישים, כי “ימי פגרה אלה מנוצלים מסורתית וביתר שאת לעבדות תשתית ותחזוקה נרחבות במבנה הותיק, החיוניים לשמירת עצימות פעילותו המוגברת ומשיקולי בטיחות, לא ניתן לערכם בימי המושב הרגילים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יותר טוב,
    21/09/2018 20:04
    ישי
  1. שתהיה בהדממה 365 ימים בשנה