ליברמן: מה תרוויחו מבחירות I גפני: אפשר לאשר החוק בשינויים קטנים

שר הביטחון הבהיר כי חוק הגיוס המוצע זוכה לקונצנזוס נדיר: "כרגע הכדור לא במגרש שלי. דרישות החרדים זה לא שינויים - זה תירוצים. לחרדים אין מה להרוויח מהפלת הממשלה" • גפני: "אפשר לחוקק את חוק הגיוס עם שינויים מינוריים מסוימים שיהיו מקובלים גם על ליצמן וגם על ליברמן"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ח / 15.08.2018 10:46

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק לגל”צ, כי חוק הגיוס זוכה לקונצנזוס נדיר – וכי על החרדים לקבלו.

“לחרדים אין מה להרוויח מהפלת הממשלה – אני לא חושב שבממשלה הבאה הם יראו יותר טוב מזה, יש ממשלת ימין לאומית מתפקדת. עשיתי כל מה שמוטל עליי, כרגע הכדור לא במגרש שלי”, אמר ליברמן.

בהתייחס לדרישות החרדים, אמר: “דרישות החרדים זה לא שינויים – זה תירוצים, החוק מייצג את הקונצנזוס בצבא ובאופוזיציה בדמות תמיכה של לפיד”.

על האפשרות שהבחירות יוקדמו, הגיב: “כדאי להתעלות מעל כל השיקולים ולהעביר את חוק הגיוס – הכדור נמצא במגרש של האחרים”.

בכאן רשת ב’ פורסם הבוקר, כי ח”כ משה גפני הביע אופטימיות לגבי האפשרות לאשר את חוק הגיוס, ולהגיע להסכמות גם מול אגודת ישראל. לפי הדיווח,  בשיחות סגורות אמר גפני כי ניתן להשלים את החקיקה בשינויים מינוריים בלבד בנוסח החוק.

“אפשר בהחלט לחוקק את חוק הגיוס עם שינויים מינוריים מסוימים שיהיו מקובלים גם על שר הביטחון ליברמן”, העריך גפני באותן שיחות. לדבריו, “זה משהו שליצמן וליברמן יכולים להסכים עליו”.

לפי הדיווח ברשת ב’, גם גורמים בכירים במערכת הפוליטית הביעו אופטימיות בנושא והעריכו כי החרדים לא יילכו לבחירות כשחוק הגיוס לא חוקק מחדש. להערכתם, קיים סיכוי שהחוק שאותו הגישה מערכת הביטחון יעבור עם תיקונים קלים בכנס החורף הקרוב של הכנסת – כך שהבחירות לא יוקדמו בגלל סוגיית הגיוס.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות