הרב שלמה בניזרי נגד ‘כאן מורשת’: “הם מכניסים כל מיני דברים נוראים”

הרב שלמה בניזרי תקף בתוכניתו את רדיו 'כאן מורשת': "תראו איזה רשעים, לאן הם הגיעו... ממש, דיקטטורה. דמוקרטיה בפיהם, ודיקטטורה בידיהם" • לגלג על החרדים שמתקשרים לתוכניות של שיחות מאזינים: "משחקים אותה רוצים להציל את המולדת, ויושב שם אותו מראיין ומקרקף את כולם"
אבי כץ
ד' אלול התשע"ח / 15.08.2018 02:19

הרב שלמה בניזרי, עד לאחרונה העורך הראשי של עיתון ‘יום ליום’, תקף הערב (שלישי) בתוכניתו ‘חד וחלק’ את ‘תאגיד כאן’.

בתוך דבריו התייחס גם ל’כאן מורשת’: “אנשים כאילו מתפתים והולכים ושומעים, ויש שם תוכניות מצוינות, אבל הבעיה שברגע שזה רדיו חינמי – אז פתאום שעה אחת זה דתי, פעם זה חילוני ופתאום כדי ליצור ‘איזון’, אז הם מכניסים כל מיני דברים נוראים.

“אנשים התקשרו אלי וסיפרו לי – היה שם שבוע שעבר אחד הכתבים, אורי רווח, שהוא אדם מאוד ירא שמיים, חסיד חב”ד, והוא באמת אדם ירא שמיים, והוא דיבר בגנות אותם רשעים. הזמינו אותו להנהלה ונזפו בו: ‘איך אתה מעז לדבר כנגד כאלה?’

“אמר להם: ‘מה אתם רוצים, זה מה שהתורה אומרת. זאת תוכנית דת, התוכנית שלי’.והם אמרו לו: ‘אתה היית צריך לעשות איזון – יש דעה כזאת יש דעה נגד’. כאילו ‘יש דעה של בורא עולם ויש מאן דאמר שהוא מהצד השני כאילו מול בורא עולם’ עפרא לפומייהו. תראו איזה רשעים, לאן הם הגיעו.

“כאילו הם יוצרים כל יום איזון בתוכניות רדיו שלהם ובטלוויזיה וכל שניה שאומרים משהו על החרדים ועל הבחורי ישיבות, הם מיד מצדיקים אותנו החרדים ועושים איזון. והם כל הזמן אומרים את המילים הגבוהות ביותר על שוויון ועל דמוקרטיה ועל חופש הביטוי, ולכל אחד יש את הזכות. וכאשר אצלנו רק משהו – ולא נותנים לנו לדבר ושום דבר. ממש, דיקטטורה. ממש דמוקרטיה בפיהם, ודיקטטורה בידיהם”.

הרב בניזירי המשיך: “לכן, לשמוע תחנות רדיו זה מסוכן, אבל מי ששומע בדיעבד שומע. ואם מישהו שואל אותי: לכתחילה, כיוון שזה מעורב, פשוט אתה לא יכול לדעת מעורב ירושלמי או מעורב חילוני, איך אתה יכול לקחת אחריות על כל מיני תוכניות, איך אנשים  בכלל יכולים לשמוע, שומעים שם כל כך הרבה דברי כפירה, ובנאדם לא מרגיש איך שהשינוי חל בתוכו.

“אני מת על אלה הדתיים שעולים לתוכניות של חילונים ומשחקים אותה רוצים להציל את המולדת. ‘אנחנו נציל את המולדת, אני יודע לדבר. אני, אני אראה לו מה זה’. ויושב שם אותו מראיין ומקרקף את כולם שמה, ונוצר רק חילול השם. לשם כך נוצרו ערוצי הקודש וברוך ה’ בערוץ שלנו קול ברמה יש לכם הכל, מבחר של כל הדברים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדיקת רעיון :
    15/08/2018 04:52
    ישראל
  1. על מנת להגביר את הסיכויים של מדינת ישראל לשרוד , על רקע יריבויות מבפנים , ועל רקע של סכנות ממדינות אחרות ; נכון יהיה להשתמש בסיגנון פחות פוגעני ; ולפתח יכולות זיהוי של התרומה של המגזר הדתי ; ושל המגזר החילוני .

  2. בניזרי, מה אתה מקשקש?
    15/08/2018 05:43
    לוי
  3. עדיין לא שמעתי על תחנת רדיו או עיתון המוסמך לדבר בשם הקב”ה. בודאי שגם אתה לא.