מסרים פייסניים בין לשכות נתניהו וליצמן על חוק הגיוס: ‘העניין פתיר’

אריה ריבקינד
|
ג' אלול התשע"ח / 14.08.2018 10:54
כדי לצנן את המתיחות הפוליטית, שיגרה אמש לשכת נתניהו ללשכת ליצמן מסרים פייסניים לפיהם אין דד ליין קשיח של ‘שבועיים’ • ראש הממשלה שב והבהיר בשיחות סגורות: פניו לא לבחירות מוקדמות, אלא לאישור חוק גיוס

ניחוחות הבחירות כבר מכות באפם של הפרשנים, אולם נראה כי ראש הממשלה דווקא מנסה למשוך עוד קצת זמן.

כדי לצנן את המתיחות הפוליטית, שיגרה אמש לשכת נתניהו ללשכת ליצמן מסרים פייסניים, לפיהם אין דד ליין קשיח של ‘שבועיים’ לפיתרון משבר הגיוס, אולם יש לפתור את חילוקי הדעות בהקדם ולא למשוך את הפיתרון לתחילת מושב החורף.

ב’ישראל היום’ דווח הבוקר, כי אמש התקיימה שיחה בין לשכת נתניהו ללשכתו ליצמן, ובמהלכה “הועברו מסרים מרגיעים ולהערכת הצדדים המשבר פתיר”.

על פי הדיווח, “בלשכת ראש הממשלה הבהירו לאנשיו של ליצמן כי לא התכוונו לדד ליין של שבועיים, אלא שהם מעוניינים לפתור את העניין בשבועות הקרובים ולא לסחוב אותו יותר מדי זמן”.

מהדברים עולה כי ראש הממשלה אינו מעוניין לפי שעה בהקדמת הבחירות, ודאי שלא על רקע חוק הגיוס.

בסביבתו של ליצמן אומרים כי הם עדיין לא יודעים מתי תתכנס מועצת גדולי התורה לדיון בנושא, וכי כל החלטה שתתקבל שם תהיה זו שתכריע.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, בכירים ביהדות התורה אותתו אתמול כי נכונות של השר אביגדור ליברמן לפשרה עשויה להוביל גם לנכונות מצידם למצוא נוסח מוסכם.

הערכה היא כי מרבית הגורמים בקואליציה אינם מעוניינים בבחירות, אולם הכדור נמצא בעיקר אצל האדמו”ר מגור.

ראש הממשלה שב והבהיר בשיחות סגורות כי פניו לא לבחירות מוקדמות, אלא לאישור חוק גיוס ולבחירות במועדן החוקי – ובכך שם קץ לשמועות כאילו הוא שדוחף לבחירות מאחורי הקלעים בתיאום עם החרדים.