כמה כסף צריך להביא מי שרוצה להתמודד על ראשות העיר ירושלים?

המועמדים המובילים בקרב על ירושלים עסוקים בגיוס כספים: אלקין כבר גייס 1.5 מיליון שקל בערבות, משה ליאון מתכוון לממן את הקמפיין מכספו האישי - ורחל עזריה קיבלה ערבות מבעלה • 'כלכליסט' עם הנתונים
אריה ריבקינד
ב' אלול התשע"ח / 13.08.2018 14:10

תקציב הבחירות של כל אחד מהמתמודדים העיקריים על ראשות העיר ירושלים – זאב אלקין, משה ליאון, רחל עזריה ועופר ברקוביץ’ – נע בין 5 מיליון שקל ל־7 מיליון שקל. כך עולה מבדיקה שערך צבי זרחיה ב’כלכליסט’.

זרחיה מציין, כי מדובר בסכומים נמוכים לעומת אלה שהוצאו בבחירות הקודמות על ידי ראש העיר ניר ברקת וסיעתו.

המתמודדים יכולים לגייס מהציבור תרומה בגובה מקסימלי של 5,000 שקל מבית אב, ולגייס ערבויות בנקאיות מערבים, שתמורתן יקבלו הלוואות מהבנקים.

אם יצברו יותר מ־25% מהקולות המתמודדים יוכלו לקבל מימון מהמדינה, ובהתאם למספר המנדטים במועצת העיר המונה 30 חברים (מלבד ראש העיר).

עבור כל מנדט מקבל המועמד כ־1.1 מיליון שקל מהמדינה, אם שליש מחברי המועצה מטעם אותה סיעה יהיו נשים אז יקבל מימון של כ־1.35 מיליון שקל לכל מנדט. המימון גדל ככל שהמועמד צובר שיעור גדול יותר מהקולות: מתמודד שיזכה בלפחות 40% מהקולות וישיג ארבעה מנדטים יקבל כ־7-6.5 מיליון שקל.

עד כה דיווחו המתמודדים והסיעות המתמודדות בירושלים על גיוס כולל של ערבויות בסכום של כ־2 מיליון שקל, ועל גיוס כולל של תרומות בסכום של 91 אלף שקל. קצב גיוס הערבויות והתרומות יגבר לקראת הבחירות.

‘כלכליסט’ מציג את הנתונים:

• אלקין גייס באחרונה שתי ערבויות בנקאיות בסכום כולל של 1.5 מיליון שקל. האחת בגובה של מיליון שקל מיורי זלבסנקי מקיסריה. זלבנסקי, הוא בעל מניות בחברת OCSIAL, והוא יו”ר מועצת הקהילה של יהודי טומסק. הערבות השנייה בסך חצי מיליון שקל התקבלה מלב קגנו.

אלקין גייס גם שלוש תרומות בסכום כולל של 15 אלף שקל, בין היתר מקובי שליסל איש עסקים דתי מרעננה, חנוך מיכאל צימרינג מייסד ארגון “נפקא מינה”, ומאיש העסקים יוסף חיים שלסר.

• משה ליאון שהפסיד בבחירות האחרונות לראשות העיר לניר ברקת מתכוון להכניס את היד לכיס ולהביא הון עצמי ואינו מתכוון לגייס תרומות.

• ח”כ רחל עזריה מכולנו גייסה עד כה 2 ערבויות בסכום כולל של 580 אלף שקל. מסכום זה 300 אלף שקל מבעלה אלישיב פרנקל, ועוד 280 אלף שקל מאדם ג’ואל. כמו כן גייסה תרומות קטנות בסכום של 14,450 שקל. לדברי עזריה, ג’ואל הוא ירושלמי שמזדהה עם ערכי סיעת “ירושלמים” שבראשה היא מתמודדת.

• עופר ברקוביץ’, ראש סיעת התעוררות וחבר מועצת העיר, גייס עד כה תרומות של כ־45 אלף שקל.

• סגן ראש העיר יוסי דייטש מאגודת ישראל לא דיווח לפי שעה על גיוס כספים.

• המתמודד אריה קניג למועצת העיר גייס תרומות של 5,364 שקל.

• סיעת “מצילים את ירושלים” בראשות עו”ד יוסי חביליו המתמודד על ראשות העיר 11,250 שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות