חשד לשוחד: שרי אריסון – הבכירה שנחקרה באזהרה ביחידת להב 433

אשת העסקים שרי אריסון נחקרה בלהב 433 במסגרת פרשת 'שיכון ובינוי' - שבמרכזה החשד כי ידעה על תשלומי שוחד שהעבירו לכאורה בכירים בחברה לנציגים ממשל בקניה ובמדינות נוספות באפריקה • היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים
חיים טוויל
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 19:56

שרי אריסון היא אשת העסקים הבכירה שנחקרה היום (ראשון) באזהרה ביחידת להב 433 של המשטרה, במסגרת פרשת השוחר לכאורה בחברת ‘שיכון ובינוי’.

יחד עם אריסון, שנחקרה כ-9 שעות,  נחקרה גם אפרת פלד, יו”ר ומנכ”לית חברת ‘אריסון השקעות’.

מקבוצת אריסון נמסר: “הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן – וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה”.

על פי החשד, חברת ‘שיכון ובינוי’ נתנה שוחד לנציגי ממשל זרים, כדי לאפשר ביצוע של מיזמי בניה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם.

במסגרת הפרשה חשודים בכירים בחברה גם בעבירות של ברישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, עבירות לפי חוק ניירות ערך ועבירות נוספות.

החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף עם רשות ניירות ערך, גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

לפי דיווח ב’כאן 11′, המידע על מעורבות או מודעות לכאורה של אריסון בתשלומי השוחד של החברה הגיע לאחר חקירת אחד מבכירי החברה בחודש האחרון.

כשנחשף כי מנגנון שוחד פעל במדינות נוספות, עלו תהיות בקרב החוקרים – איך בעלת השליטה יכולה לא להיות מודעת לעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות