נתניהו: “פיתרון או בחירות” • ליצמן: ה’מועצת’ תדון ותכריע

ראש הממשלה בישיבת ראשי סיעות הקואליציה: "אם לא יהיו הבנות על חוק הגיוס תוך שבועיים - נחליט באופן מוסכם כבר בתחילת החודש הבא על קביעת מועד לבחירות" • ליצמן: "אין לנו כל עניין בבחירות, אך לא נוכל להתפשר. ההצעות השונות יובאו לדיון במועצת - שתכריע"
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 16:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (ראשון), במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, לחוק הגיוס ולהחלטת בג”ץ בשבוע שעבר להאריך את החוק עד ערב חג החנוכה.

“בשבועות הקרובים ינסו להגיע להסכמות על נוסח לחוק הגיוס”, אמר נתניהו. “אם לא יהיו הבנות ולא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים תוך שבועיים – נחליט באופן מוסכם כבר בתחילת החודש הבא על קביעת מועד לבחירות”.

לפי דיווח בוואלה, נתניהו אמר ש”הכדור בידיים של ליצמן, ושאפשר לצלוח את החוק – אם הוא יתפשר”.

גורם בליכוד אמר ל’מעריב’, כי ‏דבריו של ראש הממשלה כוונו לליצמן ש”תוקע בנתיים כל אפשרות להתקדמות”.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הגיב לדברי נתניהו: “אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית. אין לנו כל עניין בבחירות, אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם”.

ליצמן הוסיף: “ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בעניין – וכפי שיורו לנו, כך נעשה”.

ביום רביעי האחרון קיים ראש הממשלה סבב שיחות עם סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן, כדי לנסות להגיע לנוסחה מוסכמת על החוק.

לאחר השיחות עם השניים הודיעו בסביבת ראש הממשלה: “יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן. הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים”.

עם זאת, השר ליצמן הבהיר לנתניהו בפגישתם, כי ההחלטה על המשך קידום חוק הגיוס תלויה במועצת גדולי התורה.

הבוקר מתח יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד אמסלם, ביקורת על בית המשפט העליון שקצב את חקיקת חוק הגיוס בשלושה חודשים בלבד.

“ביקשנו 7 חודשים אז תן 7 חודשים. למה 3? למה להשפיל אותנו?”, תהה בראיון לרדיו 103 FM.

אמסלם טען כי בג”ץ לא אמור היה להתערב בסוגיית הגיוס. “שופטי בג”צ תלושים מהאירוע. לבג”צ נמאס? זה לא עסק פרטי של מישהו, זו מדינה עם אחריות. ההתערבות של בג”צ היא לא מן העניין. הגיוס הוא סוגיה חברתית ולא משפטית. אם לא יהיה חוק, מי יגייס את החרדים? צריך לחוקק את החוק בהבנה”.

לדבריו,  “אם לא נצליח לחוקק את חוק הגיוס, נלך לבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות