רגב: “את בכיינית” • גילה גמליאל: “אני לא אגרר למריבות שאת יוזמת”

בין שתי השרות התפתח עימות לאחר שהשרה גמליאל דרשה למנות שתי נשים מטעם הממשלה כנציגיה בגוף הבוחר את מועצת הרבנות • השר אזולאי מינה מטעמו עשר נשים לגוף הבוחר
אבי כץ
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 14:56

שרת התרבות, מירי רגב, הטיחה הבוקר (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה לעבר השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: “את בכיינית” – זאת לאחר שהשרה גמליאל דרשה למנות שתי נשים מטעם הממשלה כנציגיה בגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית.

לפי דיווח בחדשות עשר, השרה גמליאל השיבה לשרה רגב: ״לא אגרר למריבות שאת יוזמת על מנת לזכות בעוד כותרת”.

מי שמונו כנציגי הממשלה בגוף הבוחר הם השרים גילה גמליאל ודוד אזולאי.

הגוף הבוחר, המונה 150 נציגים, יבחר בכ”ה אלול עשרה רבנים מבין 16 חברי מועצת הרבנות הראשית, חמישה מהם אשכנזים וחמישה ספרדים, לכהונה שתימשך חמש שנים.

בצעד נדיר אישר השר לענייני דתות, דוד אזולאי, את בחירתן של עשר נשים לגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית – מטעמו.

הנשים שנבחרו לגוף הבוחר – הן: חיה ברוידא, עו”ד מיכל רוזנבוים, נעמי בריטקוקף, מינה דינה טורנהיים, אדל קוזין,שלהבת חסדיאל, רו”ח הדסה רוזנברג, עו”ד גאולה אבידן, דבורה שטיינברג וטליה הלפר.

ח”כ עליזה לביא מיש עתיד, יו”ר שדולת עם דת ומדינה, בירכה את השר אזולאי על החלטתו למנות 10 נשים מקרב נציגיו לגוף הבוחר את מועצת הרבנות: “צעד הכרחי שיאפשר לפחות ייצוג מינימלי למחצית מהאוכלוסייה. מברכת את השר שנענה לפנייתי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לך השר דוד אזולאי
    12/08/2018 22:11
    יעקוב יעקובוף
  1. כל הכבוד לשר אזולאי . אבל דע לך שזה זלזול בכבוד הרבניים שיגיעו אם יגיעו לבחור .
    גם מה שמיניתם אשה ליועצת לבתי הדין תם למנות זה גם סכנה הרי היא צריכה לשבת עם הדיינים כם ייחוד ובלי ייחוד ואין אפוארופוס לעריות. וכל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו. ראה מה קרה שהסכמתם למנות טוענות רבניות . ראה בית הדין הרבני ירושלים, אשר הושעה הדיין למשך תקופה. ואילולי שהיה מחותן עם הרב בקשי דורון לא היו מחזירים אותו לדיינות.