ביבי: “דורשים הפסקת אש מוחלטת בדרום, התכניות הצבאיות מוכנות”

ראש הממשלה התייחס למתיחות בדרום, ואמר כי המערכה עם חמאס "יש במערכה הזו חילופי מהלומות. זה לא ייגמר במכה אחת" • על הנפת דגלי פלסטין בהפגנה בתל אביב: "בדיוק לשם כך העברנו את חוק הלאום" • רגב: "בטוחה שרבין מתהפך בקברו"
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 13:36

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למתיחות בדרום – ואמר כי ישראל נמצאת בעיצומה של מערכה נגד הטרור מרצועת עזה. “יש במערכה הזו חילופי מהלומות. זה לא ייגמר במכה אחת”, הסביר נתניהו.

על רקע המגעים להשיג הסדרה ארוכת טווח מול חמאס, נתניהו הדגיש כי הדרישה של ישראל ברורה: “הפסקת אש מוחלטת”.

נתניהו הוסיף: “לא נסתפק בפחות מזה. אני לא אחשוף כאן תוכניות צבאיות, אבל הן מוכנות. המטרה שלנו היא להשיב את השקט לתושבי הדרום והעוטף, והיא תושג במלואה”.

בהמשך התייחס נתניהו להפגנת השמאל והערבים בתל אביב: “אמש קיבלנו עדות חותכת להתרסה נגד קיומה של מדינות ישראל ולנחיצותו של חוק הלאום. אנחנו ראינו אתמול את דגלי אש”ף בלבה של תל אביב. שמענו את הקריאות ‘בדם ואש נפדה את פלסטין’. רבים מהמפגינים רוצים לבטל את חוק השבות, הם רוצים לבטל את ההמנון, הם רוצים לקפל את הדגל שלנו. הם רוצים לבטל את ישראל כמדינת לאום של העם היהודי”.

לדבריו, “בדיוק לשם כך העברנו את חוק הלאום: אנחנו גאים במדינה שלנו, אנחנו גאים בדגל שלנו, אנחנו גאים בהמנון שלנו. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, זכויות הפרט של אזרחיה מעוגנות היטב בחוקי יסוד ובחוקים אחרים. עכשיו ברור מתמיד שצריך גם את חוק הלאום. צריך אותו כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו העברנו את החוק הזה ואנחנו נשמור על החוק הזה”.

השרה מירי רגב העירה: “לא יכול להיות מצב שבמרכז תל אביב מונפים דגלי פלסטין. זה שהשמאל חבר לערבים זה אבסורד, בטוחה שרבין מתהפך בקברו אם היה רואה מה קרה לכיכר רבין”.

מפלגת העבודה הגיבה על דברי השרה רגב: “רבין היה מתהפך בקברו, אם היה יודע שאדם מסית כמוך משמש כשר בממשלת ישראל”.

היום צפוי להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון שנקבע מראש, ואמור לעסוק גם בהתפתחויות בדרום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות