הורים לילדים ‘מיוחדים’ בבני ברק: ראש העיר דוחס אותנו למבנה קטן

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים בבתי ספר של 'אהל שרה' בבני ברק טוענים: ראש העיר מפנה אותנו אל מבנה קטן • העירייה: אם ישאירו בבתיה"ס רק את ילדי בני ברק, לא תהיה בעיה של מקום"
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 12:49

עשרות ילדים בעלי צרכים מיוחדים בהעיר בני ברק יישארו, עם תחילת שנת הלימודים, ללא מסגרת מתאימה, לאחר שראש העיר החליט להעביר שני בתי ספר השייכים לעמותת ‘אוהל שרה’ – בהם לומדים ילדים ונערים ‘מיוחדים’,למבנה חדש וצפוף.

המבנה בו פעלו עד כה שני בתי הספר, והונגש במיוחד עבור הילדים המיוחדים, מועבר לרשות תלמוד תורה של ילדים המתגוררים בשכונת פרדס כץ.

מדובר במבנה הממוקם ברחוב אבוחצירא בשכונה, בו פעלו עד כה בית הספר ‘בית חנוך’ לבנים עד גיל 13, ובית הספר ‘בית שי’ בו למדו נערים מיוחדים בגילאי 13-21.

אלא שראש העיר חנוך זייברט החליט להעביר את שני בתי ספר אלה, בהם לומדים מאות ילדים, למבנה חדש.

לטענת הורי התלמידים, מדובר במבנה הצר מהכיל את כל ילדיהם – והלימודים בו יהיו בלתי נסבלים. “דוחסים אותנו למקום קטן. איך הילדים ילמדו שם?” תוהים ההורים.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לחרדים 10:

“בשנים האחרונות נבנו למען הרשת:

מבנה חדש ומפואר, בן חמש קומות, לאוכלוסיית הבוגרים של הרשת ברחוב צפת.

מבנה ביה”ס לבנים ‘גשרים’ של הרשת, שבעבר שכן בקראוונים ברחוב המכבים, ובמקומם הוקם מבנה חדש וגדול בן שלוש קומות.

מבנה נוסף, בן 4 קומות, הוקם באחרונה, למען הרשת, ברחוב הקישון, עם פרוגרמה מותאמת לילדי החינוך המיוחד.

בנוסף לכך, לא מכבר, הקצתה העירייה מגרש בן 1,5 דונם לבניית מבנה נוסף לרשת.

עם כל הסיוע האדיר לרשת, אין להתעלם מכך שישנם ילדים רבים בשכונת פרדס כ”ץ, שאין מבנה בעבורם, ומשום כך, סוכם עם הנהלת הרשת, כי כאשר הם יעבירו את בתיה”ס-היסודי והעל-יסודי – למבנה החדש ברחוב הקישון, הם יפנו את המבנה ברחוב הרב אבו-חצירא, והעירייה תעמידו לרשות תלמוד-תורה של ילדי השכונה.

המצב כיום, שמתוך 118 ילדי בתיה”ס היסודי והעל-יסודי של הרשת, כ-50% כלל אינם ילדי העיר, אלא מערים אחרות, ואם ישנה טענה שאין די מקום במבנה החדש, וזאת על חשבון ילדי השכונה, שהינם תושבי בני ברק, הרי שאם ישאירו בבתיה”ס רק את ילדי בני ברק, לא תהיה כלל בעיה של מקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המבנה הוקצה לישיבת אמרי אמת של גור
    13/08/2018 01:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האם כל תלמידי הישיבה תושבי העיר????
    בושה לעיריה שפועלת בדמגוגיה זולה על גב אוכלוסיה חלשה