חדש באתר ספריית חב”ד: תצלומי כל ה’אוסף שניאורסאהן’ שברוסיה

ספריית אגודת חסידי חב"ד העלתה את תצלומי ספרי 'אוסף שניאורסאהן' הנמצאים במוזיאון היהודי ברוסיה • בסך הכל הועלו לאתר הספרייה כ-4,200 ספרים, לצד קטלוג ספרים נגיש
יוסף גרינבוים
א' אלול התשע"ח / 12.08.2018 08:49

 בשורה מרגשת בחסידות חב”ד: הספרן הראשי של ספריית אגודת חסידי חב”ד, הגאון רבי שלום דובער לוין, הודיע כי אלפי ספרים שהיו בבעלות אדמו”רי חב”ד והוחזקו במוזיאונים ברוסיה נמצאים כעת אונליין באתר הספרייה.

זאת לאחר שצוות מורחב של עובדי הספרייה עמל להפוך את ‘אוסף שניאורסאהן’ לזמין עבור רבבות חסידי ואוהדי חב”ד, והעלה את תצלומי הספרים הנמצאים במוזיאון היהודי ברוסיה.

בסך הכל הועלו לאתר הספרייה כ-4,200 ספרים, לצד קטלוג ספרים נגיש, עם אפשרויות חיפוש לפי: שם ספר, מחבר, תוכן, שנת דפוס ועוד.

במכתב שכתב הרב לוין הוא מציין: “לא העלינו את הספרים האלה בקטלוג נפרד בפני עצמו, כי אם כחלק בלתי נפרד של הקטלוג הכללי של הספרייה, שאליה שייכים גם ספרי רבותינו נשיאינו אלה.

“הדרך הכי קלה למצוא את תצלומי הספרים האלה: כשנכנסים לקטלוג הספריה, ומבקשים לראות את הספרים שבמדור “קלא” מתקבלים 379 ספרים. כשנכנסים לקטלוג הספריה, ועושים חיפוש לפי “כל השדות”, על המלים “מדור קלא”, מתקבלים 2316 ספרים נוספים. ביחד הם לערך 2700 ספרים, שהם לערך 4200 כרכים.

“ליד כל כרטיס בקטלוג הזה, מופיעה רשימת העמודים של תצלום הספר. ועל ידי לחיצה על מספר העמוד, מופיע תצלום העמוד על המסך”.

הרב לוין הוסיף: “בספריית מוסקבה שמורים עוד כמה אלפים מספרי רבותינו נשיאינו; אלא שלפי התנאים וההגבלות שהעמידו לי בשנת תש”ס, לא הצלחתי לזהות אז, כי אם לערך 4354 כרכים. על כל אחד מהם הדבקנו אז מדבקה, שהדפסנו עליה: ‘אוסף ליובאוויטש’. כעבור מספר שנים, נסרקו הספרים האלו, והועברו אל המוזיאון היהודי במוסקבה. תצלום הספרים האלה מוצג כעת באתר הספריה.

“גם רשימת שאר ספרי רבותינו נשיאינו, הנמצאים עדיין בספריית מוסקבה, נכללת בקטלוג שלנו. והדרך הכי קלה לראות את רשימת הספרים האלה:

“כשנכנסים לקטלוג הספריה, ומבקשים לראות את הספרים שבמדור “קל” (שכולל גם את מדור “קלא”), מתקבלים 812 ספרים. וכשנכנסים לקטלוג הספריה, ועושים חיפוש לפי “כל השדות”, על המלים “מדור קל” (שכולל גם את “מדור קלא”), מתקבלים 4984 ספרים נוספים. ביחד הם 5800 ספרים, שהם לערך 9000 כרכים”.

• לכניסה לאתר

 לצפייה בקטלוג

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות