אולם שמחות ופח זבל בפרדס כץ: התפילין האבודות שבו אחרי 6 שנים

א', כיום אברך כולל, איבד לפני שש שנים, בהיותו בחור צעיר, את התפילין שלו באולם שמחות בבני ברק • כל המאמצים והחיפושים לא הועילו - והוריו רכשו לו תפילין חדשות • אלא שהשבוע חלה תפנית בעלילה • האם אתם מזהים את התפילין והטלית הנוספים שנמצאו?
יוני גרין
כ"ט אב התשע"ח / 10.08.2018 13:51

סיפור מרגש: א’, כיום אברך כולל, איבד לפני שש שנים, בהיותו בחור צעיר, את התפילין שלו.

היה זה כאשר השתתף בשמחת החתונה של אחד מחבריו, שנחגגה באולם ידוע בבני ברק. א’ הניח את התפילין בצד, ובתום השמחה יצא מהמקום ללא התפילין.

כבר למחרת, השכם בבוקר,  נזכר שהתפילין נותרו באולם ורץ לחפש את התפילין היקרות. אלא שלאחר חיפושים ממושכים ברחבי האולם התברר: התפילין כבר לא שם.

אין צורך לתאר את עגמת הנפש שאחזה בבחור הצעיר שאיבד את התפילין היקרות שלו. בני משפחתו פנו אל בעל האולם כדי שיבדוק במצלמות האבטחה מי לקח את התפילין מהמקום, אך זה התחמק בתירוצים שונים: בתחילה אמר שעל המקום בו הניח את התפילין אין מצלמות; אחר כך טען שהקטע הזה בדיוק נמחק; ולבסוף אמר שבאותו לילה ניתקו את החשמל, כי התקינו מזגנים באולם, ולכן המצלמות לא עבדו.

לאחר חיפושים בפח האשפה של האולם ובירור אצל צוות העובדים ובגמ”חים להשבת אבידה, התייאשו ההורים – ורכשו תפילין חדשות לבנם.

מבחינתם בזה הסתיים הסיפור.

אלא שהשבוע חלה תפנית בעלילה: בבית הוריו של הבחור שהיה כבר לאברך התקבלה שיחת טלפון והם נשאלו האם אי-פעם אבדו להם תפילין?

משהשיבו בחיוב, אמר האיש שמעבר לקו כי הוא מטייל בשכונת פרדס כץ בבני ברק ומצא זרוקים ליד פח אשפה, בין פסולת של פינוי דירה, כמה זוגות תפילין.

הוא פתח את התפילין על מנת לחפש את פרטי הבעלים, ובאחד הזוגות היה פתק עם שמו ומספר הטלפון של בעל התפילין –  ומיד יצר קשר עם המשפחה.

יתכן, וזו השערה, שאחד העובדים באולם, עובד זר, מצא את התפילין, לקח אותם לדירתו – ועכשיו פינה את הדירה וזרק אותם.

אין צורך לתאר את ההתרגשות שאחזה במשפחה למשמע הבשורה של מציאת התפילין.

עוד באותו היום הגיעו אל בית המוצא כדי לקחת את התפילין. התפילין נשלחו מיד לבדיקה, מכיון שהיו מונחים במקום שאינו שמור – אך נמצאו כשרות למהדרין.

עם זאת, בזוגות התפילין האחרים אין כלל סימן מזהה או פרטי הבעלים.  יתכן שהם אבדו לפני כמה שנים ויתכן שנגנבו גם הם מהאולם באחת השמחות.

חרדים 10 מציג את תמונות התפילין והטלית הנוספים שנמצאו ללא פרטים מזהים. המאבד מתבקש ליצור קשר במספר 0504110107.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות