בית שמש לבשה חג: אלפים במעמד הסיומים בראשות רבני העיר I גלריה

יוסף גרינבוים
|
כ"ט אב התשע"ח / 10.08.2018 12:28
חבר ‘המועצת’ של דגל התורה, הגרב”מ אזרחי: “ראו מה בין בני לבין חמי, תראו מה בני הישיבות עושים ב’חופש’, לומדים מסכתות, מנצלים את הזמן לתורה”

ברמת בית שמש נחגג ‘מעמד הסיומים’, במהלכו סיימו מאות בני ישיבות, חברי ‘איגוד בני הישיבות – בית שמש’, מסכתות בש”ס עליהם עמלו והתייגעו בשקידה ובעיון.

המעמד נערך בראשות רבני השכונות והקהילות בעיר.

את המעמד פתח יוזם המעמד, סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג, שהביע את התרגשותו לראות את בני התורה בעמלם, ואמר כי בית שמש כולה חבה להן רבות. “אגף ח-ן לא מתכוון לעצור כאן, אלא גם להפיק סדרה של אירועים ומעמדים בחג הסוכות הקרוב”.

בדבריו הזכיר כי עומדים אנו בשנת העשור להקמת אגף ח”ן חרדי, אגף שהצליח להנגיש את התרבות למשפחות החרדיות בעיר, ועתה יחד עם מתנ”ס גוונים שותפים הם לארגונו של מעמד קדוש זה.

בחלקו הראשון של המעמד הנעים הבעל מנגן שלומי גרטנר מלונדון, יחד עם מקהלת ‘יחד’. את החלק השני במעמד הנעים הבעל מנגן זנוויל וינברגר. בחלק המוזיקלי הנעימה תזמורת מורחבת של עשרה כלים, בניצוחו של אהרלה נחשוני.

את ברכת רבני העיר הביא הגרש”ז פרלשטיין, רב שכונת רמב”ש א’, שעמד בדבריו על הרמת קרן התורה שנעשתה בבית שמש בבין הזמנים האחרון כאשר בתי המדרשות היו מלאים באלפי בני ישיבות, שהקדישו שעות ללימוד התורה. כן קשר שבחים לאיגוד בני הישיבות בבית שמש שמרימים את קרנם של בני הישיבות.

את אגרת ברכת הגר”ח קנייבסקי למעמד קרא הגרמ”ט דינקל רב שכונת בית ומנוחה. את אגרת הברכה למעמד של ראש הישיבה הגר”ג אדלשטיין הקריא הגר”א קורנפלד, רב קהילת הגר”א ברמת בית שמש.

הגרב”מ אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, נשא את המשא המרכזי, בו שילב בין חשיבות לימוד התורה בבין הזמנים לבין ההכנה הנדרשת לקראת חודש אלול.
“ראו מה בין בני לבין חמי, אלו יוצאים לחופש ואול יוצאים לחופש, אבל בני הישיבות לא יוצאים לחופש כי הם יושבים בבית המדרש גם בימי החופש, תראו את הקהל הגדול שיושב כאן, את מאות מסיימי המסכתות, אלו לא דברים של מה בכך, אלו דברים שמביאים התעוררות גדולה בשמים, חזי בני חביבי, ולכך אשריכם בני הישיבות בבית שמש שזכיתם לקדש שמים”, אמר הגרב”מ אזרחי במשאו.

בין נאום למשנהו עלו קבוצות של בני ישיבות לערוך סיומים על בימת הכבוד. הקבוצות חולקו לפי המסכתות, כשאת הסיומים ליווה הקהל הגדול בשירה ובריקודים נלהבים.